اپلیکیشن

تلفن همراه

June 3, 2020
12:05 چهارشنبه، 14ام خردادماه 1399
کد خبر: 112561

تحلیل داده‌های سال ۹۸ نقشه و مسیریاب بلد/ میانگین سرعت در بزرگراه همدانی ۷۰ کیلومتر است

بر اساس مقایسه آمار کاربران بلد، راننده‌ها در بزرگراه شهید همدانی تهران در مقایسه با بزرگراه‌های دیگر این شهر با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند.
 
 
 
 
بر اساس مقایسه آمار کاربران بلد، راننده‌ها در بزرگراه شهید همدانی تهران در مقایسه با بزرگراه‌های دیگر این شهر با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند. فعالیت کاربران نقشه و مسیریاب بلد در سال ۱۳۹۸ بیان کننده این است که اتوبان شهید همدانی در شهر تهران خلوت‌ترین اتوبان برای رانندگی با میانگین سرعت ۷۰.۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.
 
بزرگراه ۱۵ کیلومتری شهید همدانی که سال ۱۳۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت در ادامه بزرگراه حکیم غرب ساخته شده است و تردد کمتری در آن می‌شود. پس از آن  بزرگراه شهید خرازی، شهید بابایی، شهید یاسینی با میانگین سرعت ۶۹.۶، ۶۳.۴ و ۶۱.۱ کیلومتر بر ساعت در جایگاه‌های دوم تا چهارم سرعت قرار دارند.
 
در طول سال ۱۳۹۸ در حالی میانگین سرعت کاربران بلد در بزرگراه‌های تهران ۴۸ کیلومتر بر ساعت بوده که بر اساس کتاب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی سرعت مجاز رانندگی در این مناطق بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر متغیر است و رانندگان باید بر اساس تابلوهای حداکثر سرعت حرکت کنند. به نظر می‌رسد که شرایط ترافیکی و حجم بالای خودرو در این شهر میانگین سرعت در بزرگراه‌ها را تحت تاثیر خود کاهش داده باشد.
 
همچنین مقایسه میانگین سرعت کاربران بلد در بزرگراه‌ها حاکی از این است که تهرانی‌ها از شهروندان شهر‌های مشهد و اصفهان هم آهسته‌تر رانندگی می‌کنند. بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۸هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شده که تنها ۴۵۰ کیلومتر آن متعلق به تهران بوده است. در مقایسه با استان تهران، دو هزار کیلومتر بزرگراه در اصفهان و هزار و ۱۰۰کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی ساخته شده که میانگین سرعت رانندگان را از شهرهای دیگر بالاتر برده است.
 
از سوی دیگر به گفته مقام‌های شهری پایتخت روزهای یکشنبه و چهارشنبه پیک ترافیکی شهر تهران است که در این دو روز میانگین سرعت رانندگی در کل کشور هم با کاهش چشم‌گیری همراه می‌شود.
 
این اطلاعات که حاصل فعالیت یک سال نقشه و مسیریاب بلد بوده در طول این مدت باعث افزایش تعداد کل کاربران آن به بیش از چهار میلیون نفر شده است. به گزارش بلد این تعداد کاربر در سال ۱۳۹۸بیش از چهار میلیارد کیلومتر مسافت را با کمک این مسیریاب طی کرده‌اند. بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷، ۲۲۱هزار و ۳۵۳کیلومتر جاده بین شهری و روستایی در کل کشور وجود داشته است. این یعنی اگر همه راه‌های موجود اعم از آسفالت، شوسه، آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی در کشور ۱۸هزار برابر بیشتر شوند، به عددی نزدیک به مسافت طی شده توسط کاربران بلد نزدیک خواهیم شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.