امینت

تلفن همراه

گوشی

June 3, 2020
17:32 چهارشنبه، 14ام خردادماه 1399
کد خبر: 112575

کلاهبرداری اینترنتی اینبار با رجیستری موبایل

موج جدیدی از کلاهبرداری اینترنتی اینبار با عنوان رجیستری موبایل به راه افتاده است و پلیس فتا از مردم میخواهد که بیشتر به پیامک های دریافتی خود توجه کنند
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه؛ سرهنگ حیدری رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا کلاهبرداری اینترنتی اینبار با رجیستری موبایلاستان با اشاره به موج جدیدی از کلاه‌برداری‌های اینترنتی تحت عنوان رجیستری موبایل گفت: با رواج رو به رشد این دست از کلاهبرداری اینترنتی از مردم میخواهیم به پیامک‌های دریافتی بیشتر توجه کنند.
 
سرهنگ حیدری در ادامه افزود: در این شیوه از کلاه‌برداری مجرمین با هک حساب‌های کاربری ارسال پیامک انبوه یا با استفاده از شماره‌های موبایل شخصی، پیامی تحت عنوان تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کنند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی، قربانی را به یک درگاه جعلی هدایت و اطلاعات حساب وی را به سرقت می‌برند.
 
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا استان بابیان اینکه آدرس اصلی سایت همتا hamta.ntsw.ir است، گفت: کلیه پیامک‌های ارسالی از این سامانه با سرشماره hamta ارسال می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.