امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 5, 2020
12:04 جمعه، 16ام خردادماه 1399
کد خبر: 112607

حمله هکرهای ایرانی و چینی به کارزارهای انتخاباتی ترامپ و بایدن

 
 
به گزارش رویترز هکرهای خارجی تلاش کرده اند به حساب های ایمیلی کارکنان کمپین های انتخاباتی جو بایدن (نامزد دمکرات انتخابات آمریکا) و دونالد ترامپ نفوذ کنند. ظاهرا هکرهای چینی تلاش داشته اند به حساب های ایمیلی کارکنان در کمپین بایدن دسترسی پیدا کنند و هکرهای ایرانی کارکنان دونالد ترامپ را هدف این حملات قرار داده اند.
 
شین هانتلی رئیس گروه خطرسنجی گوگل توییت کرده است که این هکرها با استفاده از حملات فیشینگ تلاش داشته اند به ایمیل های کارکنان کمپین های انتخاباتی در آمریکا نفوذ کنند اما نشانه ای دال بر تضعیف شدن سیستم های امنیتی آنها در دسترس نیست.
 
یکی از سخنگویان گوگل در مصاحبه با ورج گفته است که این شرکت شواهدی از موفقیت این حملات هکی به دست نیاورده و این اطلاعات را برای مقامات پلیس آمریکا ارسال کرده است.
 
ما به کارکنان کمپین های انتخاباتی توصیه می کنیم که از مکانیزم های حفاظتی بیشتری برای کار و ایمیل های شخصی خود استفاده کنند و برخی منابع امنیتی نظیر برنامه حفاظت پیشرفته گوگل را به آنها پیشنهاد می کنیم.
 
مت هیل معاون مطبوعاتی کمپین انتخاباتی بایدن نیز در این باره گفته است که کمپین از حملات فیشینگ آگاه بوده و خود را برای چنین اتفاقی آماده کرده بود.
 
ما از ابتدای کار کمپین می دانستیم که هدف چنین حملاتی قرار می گیریم و برای آنها آماده ایم. این کمپین امنیت سایبری را بسیار جدی می گیرد و نسبت به این تهدیدات کاملا هشیار است.
 
یکی از سخنگویان ترامپ نیز اظهار داشته که برخی عوامل خارجی حمله ناموفقی را برای نفوذ به تکنولوژی های مورد استفاده کارکنان او انجام داده اند. او همچنین گفته است که کمپین ترامپ کاملا در برابر حملات سایبری هوشیار است و بحثی در مورد اقدامات احتیاطی ندارد.
 
البته این نخستین بار نیست که هکرهای ایرانی تلاش می کنند حملات هکی را علیه ترامپ ترتیب دهند. سال گذشته نیز مایکروسافت اعلام کرد که یک گروه هکر ایرانی که با اسامی مختلفی چون Phosphorous، APT 35 یا Charming Kitten فعالیت دارد حملات ناموفقی را علیه سیستم های ایمیلی کارکنان ترامپ رقم زده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.