اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 6, 2020
17:45 شنبه، 17ام خردادماه 1399
کد خبر: 112652

سرمایه گذاری اروپا برای برنامه اروپای دیجیتال

ICTna- کمیسیون اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بودجه طولانی مدت و چارچوب مالی چند ساله، برنامه اروپای دیجیتال را ارایه داده است.
 
Digital EU.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این برنامه بر ساخت ظرفیت های استراتژیک دیجیتال اتحادیه اروپا و تسهیل بکارگیری گسترده فناوری های دیجیتال با یک بودجه کلی برنامه ریزی شده 8.2 میلیارد دلاری برای تحول دیجیتال جامعه و اقتصاد اروپا متمرکز شده است.
 
این برنامه باعث افزایش سرمایه گذاری در سوپر کامپیوترها، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، مهارت های پیشرفته دیجیتال و اطمینان از استفاده گسترده از فناوری های دیجیتال در سراسر اقتصاد و جامعه خواهد شد.
 
هدف نهایی آن ارتقای شاخص رقابت پذیری در اقتصاد دیجیتال جهانی و به دست آوردن حق حاکمیت فناوری است. این کار با بکارگیری و ظرفیت سازی فناوری های دیجیتال جدید امکان پذیر خواهد بود تا بتوان تحول دیجیتالی را پشتیبانی کرد که سرویس های عمومی با کیفیت بالا را تضمین خواهد کرد و شهروندان و کسب و کارها از آن نفع خواهند برد.
 
اروپای دیجیتال سایر برنامه های اروپا از جمله برنامه پیشنهادی افق اروپا برای تحقیق و نوآوری و متصل کردن امکانات اروپا برای زیرساخت دیجیتال را هم کامل خواهد کرد.
 
کمیسیون اروپا پیش نویس اولیه اروپای دیجیتال را منتشر کرده است که برنامه های کاری و فراخوان پیشنهادی برای برنامه های دو سال آینده (2021-2022) را شکل خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.