سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 7, 2020
14:48 یکشنبه، 18ام خردادماه 1399
کد خبر: 112691

تصاویری از ارزان‌ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی‌ها

چاپگرهای سه بعدی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی برای تولید انواع کالا پیدا کرده اند و کاربرد آنها بعد از شیوع ویروس کرونا برای تولید ماسک و وسایل بهداشتی بیشتر شده است.
 
 به نقل از سی نت، تداوم بیماری کرونا باعث شده تا تقاضا برای خرید چاپگرهای سه بعدی برای تولید اقلام بهداشتی و به خصوص ماسک نیز بیشتر شود. شرکت‌هایی مانند اچ پی و فرم لبز از چاپگرهای سه بعدی برای تولید پوشش محافظ بیمارستانی و برخی تجهیزات دستگاه‌های پزشکی و جراحی نیز استفاده می‌کنند.
 
در میان چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار، Monoprice Select Mini V۲ کیفیت، قیمت و سرعت چاپ مناسبی دارد و عرضه آن به قیمت ۲۲۰ دلار باعث شده گزینه‌ای مناسب برای خریداری باشد. چاپگر یادشده برای چاپ سه بعدی از رشته‌ها یا فیلامنت های چاپ سه بعدی استفاده می‌کند که رشته‌های پلیمری پلاستیکی هستند که در قالب رول های نیم و یک کیلوگرمی در بازار موجود هستند. این مواد بسته به دمای ذوب خود تغییر حالت داده و پرینتر سه بعدی از طریق نازل می‌تواند لایه‌ها را روی هم قرار دهد تا قطعه ساخته شود.
 
 
بهترین چاپگر سه بعدی رزین Anycubic Photon نام دارد که با پرداخت ۲۴۵ دلار قابل خریداری است. در این چاپگر به جای استفاده از رشته یا پودر برای چاپ سه بعدی از نوعی مایع پلیمری استفاده می‌شود که وقتی تحت تابش اشعه ماورا بنفش قرار می‌گیرد جامد می‌شود. در این روش محصول نهایی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات به دست آمده از سایر چاپگرهای سه بعدی دارد. البته کار کردن با این چاپگرهای سه بعدی به مهارت بیشتری نیاز دارد و تهویه چاپگر هم باید با دقت بالاتری صورت بگیرد.
 
 
اگر مهم‌ترین عامل مورد توجه سهولت استفاده از چاپگر سه بعدی باشد، Flashforge Adventurer ۳ یک گزینه مناسب است. خروجی‌های چاپگر یادشده کیفیت مناسبی دارد و تهیه آنها نیز مناسب است. آماده سازی مدل طراحی شده برای چاپ توسط این چاپگر به حداکثر ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و البته خرید آن نیازمند صرف بودجه‌ای ۵۰۷ دلاری است.
 
 
بهترین چاپگر سه بعدی برای تهیه کپی‌های دقیق از روی یک مدل، SOL Desktop Laser ۳D Scanner است. این چاپگر ۶۹۹ دلاری با استفاده از یک بازوی ۳۶۰ درجه و دوربین کار گذاشته شده در درون بازو قادر به چاپ سه بعدی از روی هر مدلی با دقت بالاست. بدین منظور تنها باید منتظر اسکن شدن مدل، انتقال فایل اسکن شده به محیط نرم افزار چاپگر و چاپ آن باشید.
 
 
اگر هم از نظر میزان بودجه خرید چاپگر سه بعدی مشکل خاصی ندارید، می‌توانید با پرداخت ۳۹۹۵ دلار، Glowforge ۳D Laser Printer را خریداری کنید که با آن می‌توان محصولات دقیق و ظریفی را از جنس چوب، چرم و انواع پلاستیک تهیه کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.