تلفن همراه

فناوری

June 7, 2020
16:50 یکشنبه، 18ام خردادماه 1399
کد خبر: 112702

کره جنوبی صدرنشین 5G در دنیا

ICTna- شرکت تحقیقاتی Omdia، کره جنوبی را رهبر بلامنازع 5G در دنیا معرفی کرد و به نظر می رسد هیچ کس حتی در رقابت نزدیک با آن نیز قرار ندارد.
 
5G-leader-winner-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هرچند Omdia تاکید کرده است که روند توسعه 5G یک مسابقه بین کشورها نیست اما مقایسه میزان موفقیت هر یک از کشورها در فرایند توسعه این فناوری بدون مشخص شدن برنده، کار سختی خواهد بود.
 
5G هم مانند 4G موجب تحول در رشد اقتصادی خواهد شد اما توزیع آن نامتوازن خواهد بود و سهم کسامی خواهد بود که این فناوری را زودتر، بهتر و پیشرفته تر از بقیه بکار بگیرند.
 
همانطور که در نمودار زیر مشخص است، کره جنوبی رهبر 5G در دنیا است و پس از آن کشورهای کوین و سوئیس هرچند با فاصله بسیار زیاد قرار دارند.
استفن مایرز، تحلیلگر ارشد Omdia می گوید: پوشش محدود، در دسترس بودن تجهیزات و راه اندازی محتاطانه شبکه ها، تصرف سایر بازارهای جهانی را محدود کرده است. هرچند که پوشش گسترده ارایه شده توسط Sunrise و Swisscom در سوئیس، Ioredoo و وودافون در قطر و سه سرویس دهنده کویت، به دلیل وسعت پوشش بازار، رقیب کره شده اند.
 
این نتایج با اندازه گیری پنج عامل موثر در صنعت 5G شامل دسترسی به طیف فرکانسی، راه اندازی سرویس، پوشش شبکه، پذیرش 5G و توسعه اکوسیستم پشتیبان به دست آمده است. در هر زمینه، کره جنوبی پا را از انتظارات فراتر گذاشته است، روندی که طی چند سال آینده در سایه تصمیم حاکمیت این کشور برای آزادسازی باند 2640 مگاهرتز برای شبکه های 5G در سال 2026 ادامه خواهد یافت.
 
ممکن است این مساله چیزی فراتر از یک ژست نباشد اما اعتبار اول بودن بسیار مهم است. تعداد مشترکان در این بازار اهمیت خیلی کمی دارد اما همین مقیاس هم فرصتی برای ایجاد و ارزش گذاری محصولات و خدمات 5G خواهد بود.
 
وقتی بدانید که سیلیکون ولی تا چه اندازه مدیون رشد 4G است، معلوم می شود که ارزش آن بیشتر از یک ژست سیاسی و فناورانه خواهد بود. فیس بوک، اوبر، گوگل، ایر بی اند بی، نتفلیکس و بسیاری از کمپانی های بزرگ دیگر از اقدام و توسعه زودهنگام 4G در آمریکا سود بردند و این شرکت ها حالا به ستون اصلی رشد اقتصادی تبدیل شده اند و مشاغل آینده را خلق می کنند و سرمایه های بیشتری را در آمریکا جذب می کنند.
 
4G کاتالیزور تسلط ایالات متهده بر اقتصاد جهان طی دهه اخیر بوده است و هر کسی رهبری بازار 5G را نیز به دست بیاورد، از مزایای مشابهی در رشد اقتصادی بهره مند خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.