تلفن همراه

فناوری

June 8, 2020
12:58 دوشنبه، 19ام خردادماه 1399
کد خبر: 112728

وزیر جوان فرانسه: مزایده 5G در ماه سپتامبر برگزار می شود

ICTna- وزیر جوان اقتصاد فرانسه در مصاحبه با روزنامه فیگارو از برگزاری مزایده 5G این کشور در ماه سپتامبر خبر داد.
 
France.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگنس پانیر روناچر گفته است که فرانسه قصد دارد براساس برنامه ریزی هایی که کرده مزایده فرکانس های 5G را در برای نسل پنجم شبکه های موبایل در ماه سپتامبر برگزار کند تا پیش از پایان سال امکان بهره برداری از آنها فراهم شود.
 
در ماه فوریه، رگولاتور مخابراتی فرانسه (Arcep) ابراز امیدواری کرده بود در ماه ژوئن پروانه 5G صادر کند اما با شیوع ویروس کرونا در این کشور و شروع قرنطینه در اواسط ماه مارس، به تعویق افتاد و البته تاریخ جدید اعلام شده هم به روند مدیریت و کنترل بحران سلامتی رخ داده، بستگی خواهد داشت.
 
وزیر اقتصاد فرانسه به روزنامه فیگارو گفته است: هدف ما که به Arcep نیز اعلام شده، این است که مزایده هرچه سریع تر برگزار شود و بر همین اساس به نظر می رسد ماه سپتامبر هدف منطقی برای راه اندازی 5G پیش از پایان سال باشد.
 
در ماه فوریه اپراتورهای Bouygues Telecom، Free Mobile، Orange و SFR برای شرکت در مزایده و برخورداری از باندهای فرکانسی درخواست خود را ارایه داده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.