تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 8, 2020
14:54 دوشنبه، 19ام خردادماه 1399
کد خبر: 112732

حمایت مالی پارک‌های‌ فاوا و علم و فناوری از شرکت‌های نوپا

 
 
رئیس پارک فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت: قرار است برای اولین بار پارک علم و فناوری پنج استان منتخب با همکاری پارک فاوا از شرکت‌های فناوری نوپا در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت مالی کنند.
 
«محمد جعفر صدیق» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره جزئیات این خبر گفت: برای اولین بار قرار است پارک فناوری ارتباطات و اطلاعات (فاوا) به صورت مشترک با پارک‌های علم و فناوری استانی عضو شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) از شرکت‌های نوپا در دوره رشد حمایت مالی کنند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون چهار پارک برای اجرای کار اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: پارک‌های استان‌های سمنان، فارس، مرکزی و آذربایجان شرقی به ترتیب با مبالغ متوسط حمایتی ۱۱۳ میلیون تومان، ۷۱ میلیون تومان، ۷۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان به ازای هر شرکت برای اجرای این طرح آماده هستند.
 
به گفته مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  در این مرحله تا سقف ۱۰۰ شرکت می‌توانند از این حمایت بهره‌مند شوند.  
 
صدیق با تاکید بر  اینکه پارک فاوا در نحوه اجرا تابع روش‌های اجرایی مراکز مجری خواهد بود، اعلام کرد: هر پارک مختار است مبلغ مالی مد نظر خودش را ارائه کند، اما در صورتی که گرنت اعلام شده مراکز مجری کمتر از حداقل مبلغ تعیین شده پارک فاوا یعنی ۶۰ میلیون تومان باشد،  پارک فاوا در تامین اعتبار مشارکت نخواهد کرد.  
 
رئیس پارک فاوا با بیان اینکه سهم مراکز مجری باید از منابع داخلی خودشان تامین شود،  درباره نحوه پرداخت سهم فاوا توضیح داد: اعتبارات مذکور پس از طی مراحل پذیرش شرکت، از طریق عقد قرارداد با شرکت و توافق‌نامه با مراکز مجری، به شرکت پرداخت خواهد شد.
 
وی همچنین متذکر شد که نحوه بازگشت منابع اعطایی پارک فاوا تابع ضوابط و شیوه مربوطه در پارک استانی مجری خواهد بود.  
 
فراخوان پذیرش شرکت‌ها تا قبل از تیرماه
 
رئیس پاک فاوا با بیان اینکه فراخوان جذب شرکت‌ها پیش از تیر ماه اعلام می‌شود،  افزود: بهتر است برای ساز و کار نرم افزاری مالی و اجرایی پذیرش، وزارت علوم را به عنوان هاب این عملیات بپذیریم و  بجای اینکه سامانه جدید ایجاد کنیم، عملیات در سامانه موجود در وزارت علوم جریان یابد.  
 
وی با تاکید بر اهمیت وجود روش عادلانه برای انتخاب شرکت‌های متقاضی استقرار در پارک و دریافت حمایت‌های مالی فوق تاکید کرد: این حمایت‌ها تنها به شرکت‌هایی اختصاص می‌یابد که با شرکت در فراخوان‌ها، مراحل پذیرش را طی کنند.  
 
صدیق همچنین تاکید کرد که حمایت‌های مالی مخصوص شرکت‌هایی است که دارای نمونه محصول حداقلی (mvp) بوده و آماده توسعه فناوری و ورد به بازار باشند.  
 
صدیق بدقولی پارک‌ها در پرداخت به موقع اعتبارات مصوب را یکی از آفات این طرح دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از رخداد این قبیل اتفاقات،  ساز و کار مالی مناسبی با همکاری وزارت علوم طراحی شود تا بتواند جریان مداوم نقدینگی را تضمین کند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.