تلفن همراه

گوشی

June 9, 2020
11:42 سه شنبه، 20ام خردادماه 1399
کد خبر: 112761

اپل مشکلات جدید کاربران آیفون را تایید کرد

اپل اخیرا برخی از مشکلات گزارش‌شده از سوی کاربران در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را تایید کرد و به نظر می‌رسد که این مشکلات جدی هستند.
 
یکی از این مشکلات که چندی پیش به آن اشاره داشتیم، مشکل سبز شدن صفحه نمایش در گوشی‌های جدید آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بود که گلایه‌هایی زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت. این مشکل در گوشی برخی از کاربران، بیشتر به یک عیب نرم‌افزاری مربوط می‌شود که در پی نصب بروزرسانی جدید آی او اس ایجاد شده است. اما برای برخی دیگر و طبق تایید اپل، در پی یک نقص سخت‌افزاری بوجود آمده و می‌بایست از صفحه نمایش جدید استفاده شود.
 
این مشکل باعث شده تا یک نور سبز رنگ، تمام نمایشگر را دربرگیرد. در برخی از گوشی‌ها، این مساله در زمانی که نور صفحه نمایش کم است، ظاهر می‌شود اما برخی از کاربران بعد از باز کردن قفل دستگاه و برخی نیز پس به طور دائمی‌آن را مشاهده می‌کنند.
 
اگرچه بیشتر این کاربران، دارندگان گوشی‌های خانواده آیفون 11 هستند اما تعدادی از دارندگان مدل آیفون 10 نیز این مشکل را گزارش داده‌اند. در گزارش‌ها آمده است که این مشکل، در نسخه آی او اس 13.4 وجود داشته و با نصب آی او اس 13.5 و آی او اس 13.5.1 بدتر شده است.
 
از این رو، هنوز مشخص نیست که از چه طریقی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. احتمالا اپل بخواهد این مساله را از طریق ارائه یک بروزرسانی جدید برطرف کند. اما بعید به نظر می‌رسد که این مشکل ناشی از یک باگ نرم‌افزاری باشد چراکه با یک اسکرین شات گرفتن و مشاهده آن در یک نمایشگر دیگر، خبری از نور سبز رنگ نخواهد بود.
 
بنابراین، نمی‌توان این مشکل را به نرم‌افزار دستگاه مرتبط دانست. با این حال، شاید مشکل مذکور نتیجه یک باگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در کنار هم باشد که در پی عرضه بروزرسانی، نمایشگر اولد دستگاه را تحت تاثیر قرار داده است.
 
برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این مشکل در نسخه بتای بروزرسانی آی او اس 13.5.5 نیز مشاهده شده است. بنابراین، فعلا نمی‌توان زمان دقیقی را برای رفع این مشکل عنوان کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.