تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 10, 2020
11:36 چهارشنبه، 21ام خردادماه 1399
کد خبر: 112801

گمانه ‎زنی درباره برگزاری CES۲۰۲۱

 نمایشگاه CES شاید مهم‌ترین نمایشگاه فناوری دنیا باشد که هر سال در ماه ژانویه(دی) ضمن میزبانی از شرکت‌های فناوری شاخص از سراسر دنیا، جدیدترین و جالب‌ترین فناوری‌های روز را معرفی می‌کند. این نمایشگاه صدهاهزار نفر از سراسر دنیا را به لاس‌وگاس کشانده و گرد هم می‌آورد. CES به جمعیت شلوغش معروف است.
این جمعیت نه‌ تنها در محل برگزاری نمایشگاه ازدحام دارند، بلکه هتل‌ها، رستوران‌ها، وسایل حمل‌ونقل عمومی، سالن‌های برگزاری این رویداد، اتوبوس و تاکسی‌ها هم شلوغ می‌شوند. همین ازدحام جمعیت باعث شده تا در این روزهای کرونایی که همه برای حفظ سلامتی از رعایت فاصله اجتماعی صحبت می‎کنند، نسبت به برگزاری چنین رویکردی ابراز نگرانی کنند.
 
به هر حال، در سال ۲۰۲۰ خیلی از رویدادهای مهم حوزه فناوری از جمله کنگره جهانی موبایل لغو شد. البته لغو رویدادها تنها به نمایشگاه‌های فناوری خلاصه نمی‌شد تا اینکه ژاپنی‎ها از لغو برگزاری المپیک خبر دادند. به نظر می‌رسد با لغو مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان دیگر تردیدی برای برگزاری سایر رویدادها در سال‌جاری میلادی یا حتی در سال آینده نبود. با این حال، به‌رغم شرایط موجود در جهان و ادامه گسترش «ویروس کرونا»، مسوولان برگزار‌کننده نمایشگاه بزرگ «سی‌ای‌اس» (CES) قصد دارند این نمایشگاه را در ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار کنند.  به گزارش «ایسنا» به نقل از اندروید پلیس، آمریکایی‌ها گفته‌اند اگر همه‌ چیز مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش رود، شاید واکسن ویروس کرونا تا اواخر ۲۰۲۰ میلادی در دسترس قرار گیرد. در نتیجه، بسیاری از افراد، از برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ میلادی نگران هستند. چالش‌هایی که برای برگزاری این نمایشگاه مطرح می‌شود، شامل موارد زیر است:با افرادی که از خارج از آمریکا به این کشور سفر می‌کنند چه باید کرد؟ آیا نتیجه ابتلای آنها به کووید-۱۹ منفی است؟ آیا این افراد نیازمند تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند؟ آیا به محض رسیدن این افراد به خاک آمریکا، از آنها تست گرفته می‌شود؟ اگر فرد مبتلا بود چه باید کرد؟
 
اگر از افراد آزمایش گرفته نشود، باید به مدت دو هفته قرنطینه شوند.
 
سناریوی قابل قبول این است افرادی که از چین به آمریکا سفر می‌کنند، باید قبل از برگزاری نمایشگاه به مدت دو هفته قرنطینه شوند و البته پس از نمایشگاه برای بازگشت به کشور خود هم باید دو هفته دیگر قرنطینه شوند. نکته‌ برگزاری این نمایشگاه در شرایط کرونا این است که تمامی بازدیدکنندگان خبرنگار نیستند و مردم معمولی هم به‌عنوان بازدیدکننده از نمایشگاه و محصولات دیدن می‌کنند. به این ترتیب تمامی غرفه‌داران و بازدیدکنندگان باید در صورت لمس محصولات فناوری به نمایش گذاشته شده، دستان خود را ضدعفونی کنند. البته مساله تامین مواد ضدعفونی‌کننده برای نمایشگاه هم خودش یک مساله است. زیرا حجم بالایی از این مواد باید تهیه شود. وجود چنین مشکلاتی سبب می‌شود که خیلی از شرکت‌ها به‌دلیل مقرون به صرفه نبودن شرایط، از حضور انصراف دهند.
 
مسوولان برگزاری این نمایشگاه پیش از این در سایت آن نوشته‌ بودند: از جمله برنامه‌های جدید ما برای CES ۲۰۲۱ عبارت است از: تمیز و ضدعفونی کردن فضاهای غرفه‌ها به‌طور مرتب و فراهم کردن ایستگاه‌های ضدعفونی، رعایت بهتر فاصله اجتماعی، از جمله عریض‌سازی راهروها در بسیاری از مناطق نمایشگاه و فراهم آوردن فضای بیشتر بین صندلی‌های برنامه‌های کنفرانس و مناطقی که شرکت‌کنندگان در آن حضور دارند، الزام شرکت‌کنندگان به زدن ماسک و جلوگیری از دست دادن، محدود کردن شرایط لمس سطوح از جمله در سیستم‌های پرداخت غیرنقدی برای خرید و انجام معاملات، تب‌سنجی بدون تماس در نقاط ورودی نمایشگاه، دسترسی بیشتر به خدمات درمانی و کمک‌های پزشکی در محل.
 
این اقدامات فقط نمونه‌ای از برنامه‌هایی است که ما برای CES ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده‌ایم. دنیا درحال توسعه و اجرای بهترین شیوه‌ها است و ما جدیدترین و آخرین راه‌حل‌ها را در ماه‌های آینده ارزیابی و برگزیده خواهیم کرد. ما به همکاری خود با دیگران ادامه خواهیم داد، برنامه‌های خود را به‌روز می‌کنیم و آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.