باندپهن

باندپهن ثابت

June 10, 2020
14:48 چهارشنبه، 21ام خردادماه 1399
کد خبر: 112814

کووید 19 موجب کاهش 15 درصدی هزینه های شبکه باند پهن شد

ICTna- آخرین گزارش Dell’Oro’s از بازار تخمین زده است که به دلیل پاندمی ویروس کرونا تجهیزات دسترسی باندپهن در مقایسه با سال گذشته 2.5 میلیارد برابر با 15 درصد کاهش فروش داشته است.
 
Broadband-title-pic-resized-770x285.png
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در دوره شیوع کرونا کسادی خاصی بر بازار فروش تجهیزات حاکم بوده است و باتوجه به اینکه زنجیره تامین هم دچار آشفتگی شد، کمکی به فروش این دسته از تجهیزات نشد.
 
جف هینن، از گروه Dell’Oro در این باره گفته است: نیمه اول سال 2020 جای خود را برای رشد مجدد پایدار در تجهیزات باند پهن به نیمه دوم سال خواهد داد. نیاز به توسعه سرعت بالای پهنای باند در مناطق مسکونی و دسترسی به آن در نهایت برنده شرایط رکود اقتصاد کلان حاکم خواهد بود.
 
طبق گزارش منتشر شده از سوی شورای Fibre to the Home اروپا، درحال حاضر در سراسر بازار اروپا شامل 39 کشور در داخل و خارج اروپا، 70.4 میلیون مشترک باند پهن فیبر وجود دارد. طی سال های اخیر مشترکان این سرویس رشد تدریجی داشته اند و تعداد اشتارک ها از سال 2015 دو برابر شده است.
 
اشتیاق مشترکان بازار باندپهن خانگی یکی از عوامل محرک رشد استفاده از فیبر است و بک هال 5G یک مورد تجاری جذاب است اما اگر این صنعت هنوز نمی داند چگونه باندپهن مبتنی بر فیبر را به مشتریان بفروشد، به طور قطع توسعه شبکه کامل فیبر به زودی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.