اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 10, 2020
14:50 چهارشنبه، 21ام خردادماه 1399
کد خبر: 112815

همکاری ال جی و شرکت مخابرات کره برای کاهش شیوع کرونا

دو شرکت ال جی و شرکت مخابرات کره جنوبی قصد دارند با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جلوی شیوع بیشتر کرونا را در این کشور بگیرند.
 
 به نقل از زد دی نت، دو طرف بر سر تولید محصولات و خدمات جدید با استفاده از هوش مصنوعی به توافق رسیده‌اند و امیدوارند بتوانند از این فناوری برای حل برخی معضلات اجتماعی مهم و از جمله همه گیری بیماری کرونا استفاده کنند.
 
شناسایی و استخدام افراد مستعد جوان برای ارائه آموزش‌های حرفه‌ای و به کارگیری آنها در حوزه‌های مرتبط نیز در این قرارداد همکاری پیش بینی شده است.
 
اولین سرویس طراحی شده در قالب این قرارداد همکاری مربوط به طراحی مدلی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی است. بدین منظور از اطلاعات شبکه‌های مخابراتی و داده‌های مراکز درمانی و بهداشتی کره برای شناسایی افراد مبتلا و ردیابی آنها و جلوگیری از تماس افراد سالم با آنها استفاده خواهد شد.
 
شرکت مخابراتی کره جنوبی امیدوار است با توسعه این مدل همکاری به دیگر کشورهای جهان و به خصوص استفاده از داده‌های اپراتورهای تلفن همراه بتوان به طور جدی تر به جنگ بیماری‌های خطرناک و واگیردار رفت و با شناسایی و قرنطینه کردن افراد مبتلا از گسترش امراضی همچون کرونا و تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین به جوامع جلوگیری کرد.
 
این شرکت هم اکنون در حال اجرای طرح‌های همکاری مشابهی در کشورهای آفریقایی کنیا و غنا است. قرار است از خدمات و محصولات طراحی شده با هوش مصنوعی در آینده برای مقابله با تخریب بیشتر محیط زیست و افزایش ایمنی در صنایع مختلف استفاده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.