تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 12, 2020
12:33 جمعه، 23ام خردادماه 1399
کد خبر: 112867

ابطال مجوز صدها شرکت رمزارز در استونی به دنبال پولشویی ۲۲۰ میلیارد دلاری در اروپا

بعد از بزرگ ترین رسوایی پولشویی در اروپا، استونی فرایند باطل کردن مجوز صدها شرکت فعال در زمینه رمزارز را آغاز کرده است. استونی از جمله اعضای اتحادیه اروپاست که توجه ویژه ای به پول های دیجیتال دارد، اما بعد از انتشار خبر پولشویی ۲۲۰ میلیارد دلاری در اروپا تصمیم گرفته که مجوز بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه را باطل کند.
 
جالب است بدانید که استونی یکی از نخستین کشورها در اتحادیه اروپاست که مجوز فعالیت شرکت ها در زمینه رمزارز را صادر کرد اما بعد از آنکه صدها میلیارد دلار پول کثیف در واحد استونی بانک دانمارکی دنسک بانک کشف شد، تلاش دارد که مواضع سفت و سختی را در قبال پول های دیجیتال اتخاذ کند. این رسوایی مالی حالا استونی را در کانون بزرگترین پولشویی تاریخ اروپا قرار داده است.
 
مدیس ریمند رئیس اداره اطلاعات مالی این کشور حوزه بالتیک در این باره فاش ساخت که سازمان های نظارتی فکر میکنند شرکت های مجوزدار فعال در زمینه رمزارز قصد سوء استفاده از اعتبار استونی و دست زدن به کلاهبرداری در نقاط دیگر دنیا را دارند.
 
به همین خاطر نیز مجوز بالغ بر ۵۰۰ شرکت (یک سوم کل تعداد آنها) که ظرف شش ماه از زمان کسب مجوز کار، فعالیت های خود را در استونی شروع نکرده بودند، باطل شد. ریمند در این باره گفت:
 
این اولین قدم برای سازماندهی به بازار است و ما با صدور مجوز صرفا برای شرکت هایی که میتوانیم زیر چتر نظارتی خود قرار دهیم قادر خواهیم بود مسائل فوری و اضطراری را به راحتی مدیریت کنیم.
 
ریمند خاطرنشان کرد که قوانین سخت گیرانه تری برای اعطای مجوز به زودی در این کشور اعمال می شود. بالغ بر نیمی از شرکت های باقیمانده فعال در زمینه رمزارز در استونی ممکن است به خاطر عدم فعالیت مجوزهای خود را از دست بدهند. این شرکت ها همانطور که گفته شد هیچ فعالیتی ندارند و مدیرانشان در خارج از خاک استونی زندگی میکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.