تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 14, 2020
13:43 یکشنبه، 25ام خردادماه 1399
کد خبر: 112930

«دیوار فروشگاه ها» ویژه کسب و کارهای خرد راه اندازی شد

ICTna-  دیوار فروشگاه ها سرویس جدید دیوار ویژه کسب و کارهای آفلاین خرد صنفی راه اندازی شد.
 
Divar.jpeg
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار با اعلام این خبر طی یک رویداد خبری آنلاین گفت: با شیوع ویروس کرونا و شروع قرنطینه و مختل شدن کسب و کارها به دنبال ارایه سرویسی بودیم که بتوانیم ضرر و زبان کسب و کارها را کاهش دهیم.
 
او افزود: به دنبال ارایه سرویسی به کسب و کارهای آفلاین بودیم که شعبه آنلاینی از فروشگاه خود را روی دیوار در اختیار داشته باشند و در آن بازه زمانی بتوانند هم کالاهای خود را بفروشند و هم مردم از آن بهره مند شوند.
 
به گفته او، قبل از راه اندازی دیوار فروشگاه ها برای ارایه سرویس تخصصی تر، برای مشاوران املاک و نمایشگاه ها سرویس مشابهی را راه اندازی کرده بودیم و آنها می توانند از سرویس هایی که دیوار برای آنها در نظر می گیرد، استفاده کنند.
 
آرمندی گفت: دیوار با بیش از 35 میلیون کاربر، میزبان خرید و فروش آنلاین تمامی کالاهای نو و دوست دوم است و رویکرد ما ارایه تسهیلات بیشتر به کسب و کارها برای تسهیل فعالیت آنلاین آنها و فراهم کردن تجربه خرید و فروش کالای نو برای مردم است.
 
او افزود: پیش از این هم 400 هزار کسب و کار روی دیوار فعالیت داشتند و کالایی را می فروختند یا خدماتی را عرضه می کردند اما ما به دنبال این بودیم تمهیدات و تسهیلاتی به کسب و کارها بدهیم که هم آنها بتوانند محصول خود را عرضه کنند و هم مردم دسترسی به محصول داشته باشند.
 
مدیرعامل دیوار از ویژگی های دیوار فروشگاه ها را عدم پرداخت کمیسیون از سمت خریدار و فروشنده طی فرایند معامله، امکان خرید کالای نو با قیمت مناسب و قابل مقایسه از سمت کاربر و امکان ارتباط مستقیم با فروشگاه ها عنوان کرد و گفت: کاربران می توانند برای هر خرید و فروشی با فروشنده ارتباط داشته باشند تا بتواند به آنها کمک کند تصمیم درست تری بگیرند.
 
او با اشاره به اینکه هدف ما فراهم کردن فضای پاساژگردی آنلاین برای کسب و کارهای آفلاین در شرایط فعلی که رفت و آمدها محدود است، بود، افزود: تا هفته گذشته حدود سه هزار فروشگاه روی دیوار فعال شده اند و فعلا به صورت رایگان است و امیدواریم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که کمترین میزان ضرر و آسیب را چه کسب و کارهای خرد، چه کسب و کارهای کلان و چه ارایه کنندگان خدمات داشته باشند.
 
علی رسولی، مدیر مارکتینگ دیوار نیز در این باره گفت: سرویس دیوار فروشگاه ها به صورت آزمایشی در تهران راه اندازی شده و تمرکز اصلی ما روی کیفیت سرویس است و در نظر داریم در شرایط فعلی کسب و کارها، این سرویس در جبران کاهش هزینه های خرده فروشی نقش داشته باشد و در عین حال بازدهی و نگهداشت مشتری را برای آنها افزایش دهد.
 
او افزود: متقاضیان برای ثبت نام در پنل دیوار فروشگاه ها باید مدرک صنفی شان را ارایه کنند و پس از ثبت نام در پنل و دریافت تاییدیه، می وانند خدمات خود را عرضه کنند.
 
به گفته رسولی، درحال حاضر تنها هفت درصد از بازار خرده فروشی ایران آنلاین شده و 93 درصد باقیمانده همچنان آنلاین هستند و به نظر می رسد با این آمار، بازار می تواند به سمت آنلاین تر شدن و کاربردی تر شدن پیش برود.
 
او گفت: در سایر کشورها، این درصد به مراتب بالاتر هست و بنچ مارک های دنیا نشان می دهد می توانیم به سمت بیشتر آنلاین شدن کسب و کارها پیش برویم و افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به رشد آنلاین شدن کسب و کارها کمک می کند و محرک مهمی برای آنلاین شدن بیشتر آنها است.
رسولی با اشاره به اینکه قصد داریم کاربر را از مارکت آفلاین به مارکت آنلاین سوق دهیم، افزود: طی سه هفته اخیر 3300 فروشگاه را در دیوار فروشگاه ها جذب کردیم که عمدتا فروشگاه هایی هستند که در کف خیابان حضور دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.