اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 14, 2020
15:13 یکشنبه، 25ام خردادماه 1399
کد خبر: 112938

بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌وکار در سال ۹۸ روی دیوار فعالیت داشتند

مدیرعامل مجموعه دیوار در نشست خبری رونمایی از محصول جدید این مجموعه با نام «دیوار فروشگاه‌ها» که به‌صورت آنلاین برگزار شد از حضور بیش از ۴۰۰ هزار فروشگاه روی دیوار در سال گذشته خبر داد.
 
نشست خبری دیوار، صبح امروز (۲۵ خرداد) به‌صورت آنلاین برگزار شد که طی آن محصول جدید این شرکت با نام «دیوار فروشگاه‌ها» رونمایی شد. اشکان آرمندهی، مدیرعامل مجموعه دیوار، در ابتدای این نشست خبری آنلاین، علت اصلی عرضه این محصول را مشکلاتی که در اسفند ‌ماه با شروع بیماری کرونا و قرنطینه برای کسب‌وکار‌ها پیش آمد عنوان کرد و گفت: «ما از همان ابتدای اسفند با مشکلاتی که برای کسب‌وکار‌ها پیش آمد به این فکر کردیم که چطور در این بازه زمانی در کنار مردم و کسب‌وکار‌ها باشیم و بخشی از ضرری که به واسطه‌ کرونا پیش آمده را پوشش دهیم.» او ادامه داد: «با توجه به این مساله که کسب‌وکار‌های سنتی از فضای آنلاین بهره‌ای نمی‌برند، سعی کردیم با معرفی این سرویس، امکانی را برای این کسب‌وکار‌ها فراهم کنیم تا شعبه‌ای از فروشگاه‌ سنتی خود را روی دیوار داشته باشند.»
 
آرمندهی به حضور کسب‌وکار‌های سنتی در حوزه املاک و خودرو روی دیوار پیش از رونمایی از این سرویس اشاره کرد و گفت: «سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌وکار روی دیوار فعالیت داشتند. رویکرد ما این است که در دیوار فروشگاه‌ها بتوانیم تمهیداتی را در اختیار کسب‌وکار‌ها بگذاریم که روند حضور آن‌ها در این سرویس بهتر پیش برود. خوشبختانه از هفته گذشته تا به امروز، بیش از ۳ هزار کسب‌وکار روی دیوار فروشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. این رقم از لحاظ بزرگی، معادل تعداد فروشگاه‌های خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش است.» او ادامه داد: «دیوار با بیش از ۳۵ میلیون کاربر، فضایی برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم است. هدف ما این است که بتوانیم امکانات و تسهیلاتی را به فروشندگان و تجربه‌ای نو در خرید را به خریداران ارائه کنیم.»
 
مدیرعامل دیوار به بیان برخی از ویژگی‌های دیوار فروشگاه‌ها پرداخت و توضیح داد: «در دیوار فروشگاه‌ها کمیسیون خرید و فروش وجود ندارد. همچنین امکان خرید کالای نو با قیمت مناسب برای کاربران فراهم شده است. در کنار آن امکان ارتباط مستقیم با فروشندگان وجود دارد که می‌تواند کیفیت خرید را بالا ببرد.» آرمندهی هدف از ارائه این محصول برای خریداران تجربه پاساژگردی روی دیوار عنوان کرد که با توجه به شرایط موجود این سرویس می‌تواند به کاهش تردد در سطح شهر کمک کند.
 
در ادامه این نشست خبری علی رسولی، مدیر مارکتینگ دیوار در توضیح این سرویس گفت: «از زمان شیوع ویروس کرونا، پیش‌بینی ما این بود که این شرایط ادامه‌دار خواهد بود و به واسطه قرنطینه و مشکلاتی که برای کسب‌وکارها پیش می‌آید، نیاز به ارائه یک راه‌حل داریم. در این راستا سرویس دیوار فروشگاه‌ها را معرفی کردیم تا به کمک کسب‌وکار‌های کوچک و سنتی بیاید.»
 
رسولی در توضیح فرآیند اجرایی این سرویس اعلام کرد: «این پروژه از ابتدای سال ۹۹ آغاز شد و پس از رونمایی خصوصی، تصمیم بر این شد که این محصول را به صورت آزمایشی در تهران ارائه کنیم. در نهایت با رفع مشکلات احتمالی و موفقیت در رونمایی آزمایشی این محصول در شهر‌های دیگر نیز رونمایی خواهد شد.»
 
مدیر مارکتینگ دیوار توضیح داد: «کسب‌وکار‌هایی که در شرایط فعلی از نظر میزان درآمد ثابت و جلب مشتری دچار مشکل شده باشند، به کمک این سرویس می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش داده و در عین حال با توجه به مخاطب میلیونی دیوار، جذب مشتری بالایی داشته باشند.» همچنین رسولی از امکان ثبت ۲۰ آگهی رایگان برای فروشگاه‌هایی که در این سرویس ثبت‌نام کرده و پنل کاربری دریافت کنند خبر داد.
 
در بخش پرسش و پاسخ این نشست، اشکان آرمندهی، مدیرعامل مجموعه دیوار، در پاسخ به این سوال که با توجه به این که مارکت‌پلیس‌هایی مثل دیجیکالا همین سرویس را ارائه می‌دهند حضور شما در این حوزه چه خلائی را پر می‌کند توضیح داد: «حجم بازار خرده فروشی آفلاین به قدری بالاست که ما نیز علاقه پیدا کردیم تا در پلتفرم خود امکان خرید کالای نو در کنار کالای دسته دوم را داشته باشیم. این موضوع باعث می‌شود تا مردم هنگام خرید، گزینه کالای نو و دست دوم را در کنار هم در یک پلتفرم داشته باشند تا با توجه به شرایط و نوع کالا در تصمیم‌گیری برای خرید دست باز‌تری داشته باشند.»
 
او همچنین در پاسخ به این سوال که برای تضمین کیفیت فروشگاه‌ها چه اقداماتی را درنظر گرفته‌اید، گفت: «پیش از این اتفاق هم خرید و فروش از اشخاص حقیقی در این مجموعه وجود داشت و مردم روزانه به خرید و فروش در این مجموعه می‌پرداختند و اتفاق تازه‌ای نمی‌افتد. ضمن آن که فروشگاه‌ها برای ثبت نام و دریافت پنل کاربری ملزم به ارائه پروانه کسب هستند. علاوه بر آن خریداران باید هنگام خرید جوانب خرید خود را بسنجند و اگر خریدی نیاز به مراجعه حضوری دارد حتما به آن فروشگاه مراجعه کنند.»
 
همچنین علی رسولی، مدیر مارکتینگ مجموعه دیوار در پاسخ به این سوال که چرا دیوار دیرتر از رقبایش وارد این حوزه شد توضیح داد: «امکان خرید از فروشگاه‌های سنتی موجود در خیابان‌ها در هیچ پلتفرمی وجود ندارد که ما این امکان را به‌صورت حقیقی فراهم کردیم. ضمن آن که در ارائه هر سرویسی زمان حضور بسیار مهم است. به لحاظ نیازی که در جامعه مخاطب دیده می‌شود ما معتقدیم که زمان‌بندی مناسبی را برای عرضه این سرویس انتخاب کردیم.»
 
رسولی در پاسخ به این سوال که با ارائه این سرویس چند درصد از بازار خرده ‌فروشی را در اختیار می‌گیرید گفت: «طبق تحقیقات ما و اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، کمتر از ۱۰ درصد بازار خرده فروشی در ایران روی فضای آنلاین قرار گرفته که بخشی از این سهم نیز در شبکه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند و ۹۳ درصد این بازار همچنان بالقوه باقی مانده است. این مساله نشان از آن دارد که این بازار همچنان جای رشد بسیار زیادی داشته و با توجه به دو ابزار بسیار مهم یعنی گوشی‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت، می‌تواند به سمت بهتری پیش برود.»
 
در پایان این نشست خبری، اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار گفت: «ما در مجموعه دیوار سعی کردیم تا فرایند خرید و فروش محصولات را برای کاربران راحت‌تر کنیم و دیوار فروشگاه‌ها، تلاش دیگری در رسیدن به رسالت خود برای رفع نیاز کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن است. امیدواریم این سرویس به کمتر شدن ترددها هم کمک کند تا سلامت کاربران کمتر به خطر بی‌افتد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.