اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 14, 2020
15:14 یکشنبه، 25ام خردادماه 1399
کد خبر: 112939

پرتاب 58 ماهواره جدید استارلینک به فضا با موشک فالکون 9

اسپیس ایکس اخیرا از پرتاب 58 ماهواره جدید استارلینک به فضا از طریق موشک فالکون 9 خبر داد.
 
به گفته اسپیس ایکس در این پرتاب، سه ماهواره کوچک اسکای ست (SkySat) شرکت پلنت (Planet) نیز در کنار این ماهواره‌ها مسافر فضا شدند. اخیرا دو شرکت اسپیس ایکس و پلنت با یکدیگر وارد همکاری شدند تا بتوانند از طریق ارسال ماهواره‌های بیشتر اسکای ست به فضا، تصاویری با رزولوشن بالا را از کره زمین ثبت کنند. در ماه جولای نیز که قرار است مجموعه دیگری از ماهواره‌های استارلینک پرتاب شوند، سری دیگری از ماهواره‌های اسکای ست به فضا ارسال خواهند شد.
 
اسپیس ایکس قصد دارد تا از طریق ماهواره‌های استارلینک، امکان عرضه اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را برای انسان‌ها در مناطق کمتر برخوردار و همچنین دیگر کاربران در سراسر جهان فراهم کند. این شرکت اخیرا توانسته مجوز پرتاب 12 هزار ماهواره را اخذ کند و قرار است در آینده نزدیک به این تعداد اضافه شود.
 
موشک فالکون 9 بعد از اتمام ماموریت، با موفقیت روی سکوی شناوری که در اقیانوس اطلس تعبیه شده بود، فرود آمد. همانطور که می‌دانید اخیرا اسپیس ایکس، امکان ثبت نام برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به صورت آزمایشی فراهم کرده و کاربران می‌توانند با ثبت اطلاعات مورد نیاز، یکی از کاربران این اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای باشند.
 
اگر خاطرتان باشد تقریبا دو هفته پیش نیز شرکت اسپیس ایکس توانست برای اولین بار در تاریخ خود، فضانوردان ناسا را با از طریق فضاپیمایی کرو دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی برساند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.