اپلیکیشن

بازار سرمایه

تلفن همراه

June 14, 2020
15:16 یکشنبه، 25ام خردادماه 1399
کد خبر: 112941

استفاده از یک اپلیکیشن جدید برای احراز هویت بورسی بدون مراجعه حضوری

ما یک بخش زیرمجموعه سازمان بورس هستیم که در این حوزه پیشقدم شدیم و امکان احراز هویت دیجیتال و با استفاده از اپلیکیشن سیگنال را فراهم کردیم که با این روش در مدت کوتاهی مردم می‌توانند نسبت به احراز هویت اقدام کنند.
 
 علی رسول‌زاده در نشست خبری سامانه احراز هویت غیرحضوری سیگنال اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد رشد بازار سرمایه در کشور هستیم، بورس در میان دیگر بازارها یکی از سالم‌ترین و اصلی‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است.
 
وی راه ورود به بورس را ثبت نام در سامانه سجام و طی کردن مراحل لازم برای احراز هویت اعلام کرد و گفت: افرادی که به دنبال انجام معاملات در بورس هستند باید ضمن ورود به سامانه سجام، انجام مراحل اولیه احراز هویت صورت گیرد و در انتها هویت فرد به اثبات برسد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: تقاضای زیاد مردم برای اخذ کد بورسی باعث شلوغی بیش از حد و صف‌های طولانی مقابل نهادهای متولی احراز هویت مانند کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان شد، این موضوع همزمان با شیوع ویروس کرونا و گستردگی آن بود که به همین منظور بحث فاصله‌گذاری‌های اجتماعی مطرح شد.
 
 وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسوولان حاضر در کشور مقرر شد تا برای نخستین بار در کشور و با همکاری سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقداماتی انجام شود تا مردم به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به نهادهای متولی اقدامات مربوط به احراز هریت در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با بیام اینکه در دنیا سالیان سال است که این فرآیند مطرح شده و احراز هویت به صورت غیرحضوری و توسط هوش مصنوعی در حال انجام است، افزود: بر این اساس اطلاعات فرد از راه دور ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد، در این زمینه هوش مصنوعی اقداماتی را که اپراتور به صورت حضوری انجام می‌دهد به صورت غیرحضوری انجام خواهد داد.احراز هویت غیرحضوری از طریق عکس فرد انجام می‌شود، بدین صورت که فرد با ارسال ویدئوی خود به صورت زنده شروع به خواندن متن خواهد کرد.بعد از ارسال ویدئو، هوش مصنوعی آن را مورد ارزیابی قرار می دهد تا زنده بودن فرد به اثبات برسد.در انتها امضای فرد اخذ و هویت فرد به صورت الکترونیکی و بدون خروج از منزل انجام می‌شود.
 
رسولی زاده گفت: شرکت دانش بنیان پارت اولین شرکتی است که در این راستا پیشقدم شده و سامانه احراز هویت دیجیتالی را از طریق اپلیکیشن سیگنال انجام داده است.
 
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه الکترونیکی شدن احراز هویت در دوران کرونا در ایران سرعت گرفته، تصریح کرد: ما یک بخش زیرمجموعه سازمان بورس هستیم که در این حوزه پیشقدم شدیم و امکان احراز هویت دیجیتال و با استفاده از اپلیکیشن سیگنال را فراهم کردیم که با این روش در مدت کوتاهی مردم می‌توانند نسبت به احراز هویت اقدام کنند.
 
رسول‌زاده گفت: در این رابطه 500 هزار نفر از مردم بدون خروج از منزل و با حفظ فاصله‌گذاری توانستند احراز هویت شده و کد سجام و بورسی دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.