تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 14, 2020
16:36 یکشنبه، 25ام خردادماه 1399
کد خبر: 112943

تازه‌های همکاران سیستم در مجمع عمومی آنلاین این شرکت

فرید فولادی: کرونا و اتفاقات اخیر نشان داد که آی‌تی در آینده نقش پررنگ‌تری خواهد داشت
 
 
 
مجمع عمومی سال 99 همکاران سیستم امروز با تفاوت نسبت به سال‌ها گذشته و به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. در این نشست ضمن ارائه یک سری آمارها از عملکرد شرکت در سال 98، اعلام شد که به ازای هر سهم، 100 تومان سود نقدی بین سهام‌داران تقسیم می‌شود. جمع کل سود سالانه شرکت نیز 128 میلیارد تومان اعلام شد.
 
مدیرعامل همکاران سیستم در بخش آغازین این مجمع، به ارائه آمارهایی از عملکرد همکاران سیستم در سال 98 پرداخت. به گفته فرید فولادی، همکاران سیستم در سال 98، 75 درصد رشد سود، 62 درصد رشد درآمد و 18 درصد رشد مشتری داشته است.
 
فرید فولادی با بیان اینکه تعداد کل مشتریان همکاران سیستم به 61 هزار رسیده، عنوان کرد که شرکت‌های حاضر در بورس 65 درصد مشتریان ما را تشکیل می‌دهند.
 
فولادی در ادامه ارائه خود در خصوص روند درآمد، هزینه و سود عملیاتی اصلی شرکت گفت: «درآمد عملیاتی اصلی شرکت با
 
فرید فولادی می‌گوید همکاران سیستم در سال گذشته توانست درآمدهای پایدار ایجاد کند
 
فرید فولادی، مدیرعامل همکاران سیستم می‌گوید این شرکت در سال گذشته توانست درآمدهای پایدار ایجاد کند
رشد 62 درصدی در سال 98، به 214 میلیارد تومان رسیده است که این رقم درسال گذشته 133 میلیارد تومان بود.»
 
وی افزود: «سود عملیاتی اصلی نیز با رشد 75 درصدی در مقایسه با سال قبل، به 145 میلیارد تومان رسیده است. هزینه عملیاتی اصلی نیز با رشد 38 درصدی، حالا به 69 میلیارد تومان افزایش یافته. همچنین حاشیه سود همکاران سیستم در سال گذشته 4 درصد افزایش داشته و حالا به رقم 48 درصد رسیده است»
 
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه ارائه خود به حوزه‌های درآمدی کسب‌و‌کار تلفیقی اشاره کرد و معتقد است همکارن سیستم در سالی که گذشت، توانسته درآمدهای پایدار ایجاد کند.
 
طبق آمار ارائه شده توسط فولادی، درآمد همکاران سیستم در سال 98، به 328.6 میلیادر تومان رسیده که رشد 46 درصدی را در مقایسه با سال 97 نشان می‌دهد. طبق آمار، حوزه نرم‌افزار 38 درصد، حوزه پشتیبانی 43 درصد و حوزه استقرار نیز 13 درصد از این درآمد را تشکیل داده‌اند. راهکاران ابری نیز 1 درصد از این سهم را در اختیار دارد.
 
همچنین فولادی با اشاره به اضافه شدن 9 هزار مشتری به نرم‌افزار سپیدار خاطرنشان کرد: «امروز نرم‌افزار سپیدار به یک برند مطمئن در بازار تبدیل شده و به زودی وارد بورس نیز خواهد شد.»
 
پیشرفت در سایه کرونا
فرید فولادی همچنین در صحبت‌های خود به تجربه مثبت این شرکت در دوران کرونا نیز اشاره کرد. به گفته فولادی، شرکت از 3 ماه پیش بیش از 70 درصد از کارکنان خود را دورکار کرده است.  مدیرعامل همکارن سیستم می‌گوید که بسیاری از مشتریان این شرکت اعلام کرده‌اند که با استفاده از نرم‌افزارها و راهکارهای ابری شرکت توانسته‌اند دورکاری را به خوبی در شرکت‌های خود اجرا کنند و تجربه موفقی در این زمینه داشته باشند.
 
 
 
فرید فولادی افزود: «کرونا و اتفاقات اخیر نشان داد که آی‌تی در آینده نقش پررنگ‌تری خواهد داشت و از آنجایی که ما هم یک شرکت تکنولوژی هستیم، مطمئنا پیشرفت خواهیم داشت.»
 
در ادامه این مجمع، فولادی آمارهایی از عملکرد راهکاران ابری را در سال 98 ارائه کرد که نشان از مثبت بودن تمامی شاخص‌ها دارد. تعدا مشتریان راهکاران ابری در سال 98 دوبرابر شده‌اند و تعداد کاربران این شرکت حالا از مرز 3 هزار شرکت عبور کرده است. فرید فولادی می‌گوید که شرکت انتظار دارد در سال‌ها آتی درآمد بیشتری از بازار کلاد داشته باشد.
 
مدیرعامل همکاران سیستم همچنین در پاسخ به اینکه چرا شرکت تا کنون CRM نداشته گفت: «از سال گذشته با در اختیار گرفتن سهام شرکت «سرو نو» حالا علاوه بر ERP، صاحب CRM هم شده‌ایم.
 
راه‌اندازی دیتاسنتر مجهز در آینده نزدیک
 
سهامداران همکاران سیستم به صورت آنلاین و یا آفلاین – با حفظ فاصله اجتماعی – در مجمع همکاران سیستم شرکت کردند . تصویری از جلسه پرسش و پاسخ با هیات مدیره
 
همچنین در بخش پرسش و پاسخ هیئت مدیره و سهام‌داران، تصویب شد که 128 میلیارد تومان سود سال 98 با تخصیص 100 تومان به ازای هر سهم بین سهام‌داران تقسیم شود.
 
فرید فولادی در خصوص راه‌اندازی یک دیتاسنتر جدید اضافه کرد: «با اینکه در حال حاضر یک دیتا سنتر در ساختمان شرکت داریم، اما قصدمان این است در آینده نزدیک با خرید ساختمان، یک دیتا سنتر جدید با ظرفیت بیشتر را راه‌اندای کنیم.»
 
مدیرعامل همکاران سیستم در پایان سخنانش گفت یکی از اهداف و نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال 99 ارتقای تکنولوژی محصولات‌ است. به کمک یک تیم متخصص در شش‌ماهه دوم سال 98 زیرساخت‌های شرکت را برای این کار آماده کردیم و ظرف امسال و سال آینده، محصولات‌مان را به زیرساخت جدید انتقال می‌دهیم. این تغییر تجربه‌ی متفاوتی را برای مشتریان و کاربران سیستم‌هایمان ایجاد خواهد کرد. این تکنولوژی‌ها مسیر توسعه‌‌ی محصولات‌مان را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.