تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 15, 2020
11:28 دوشنبه، 26ام خردادماه 1399
کد خبر: 112963

نامگذاری معابر پایتخت هوشمند شد

روز گذشته در همایش مدیران برتر ارتباطی و با حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر از سامانه «نام» رونمایی شد.
 
 
 این سامانه که به همت سازمان فاوای شهرداری تهران طراحی و ارائه شده است، امکان مدیریت نام‌گذاری معابر پایتخت را به شیوه‌ای هوشمند فراهم می‌کند.
 
در مراسم رونمایی از این سامانه پیروز حناچی، شهردار تهران، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و شهربانو امانی، عضو شورای شهر و همچنین برخی از شهرداران مناطق، مدیران بخش‌های مختلف شهری و پژوهشگران حوزه ارتباطی حضور داشتند.
 
سامانه «نام» امکان مدیریت نام‌گذاری هوشمند معابر پایتخت را با جانمایی روی نقشه تهران در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد.
 
این سامانه در پی وجود چالش‌های نام گذاری معابر همانند تعدد اسامی تکراری، وجود سلایق گوناگون در انتخاب نام معابر و عدم وجود سابقه تغییرات نام یک معبر و به منظور ایجاد روالی استاندارد، قابل پیگیری و یکپارچه در تغییر نام اماکن و معابر در مجموعه شهرداری تهران راه اندازی شده است.
 
«نام» امکاناتی از قبیل نمایش نقشه معابر، مدیریت و گزارش گیری نام معابر مبتنی بر نقشه (با جست‌وجوی گونه بندی‌های مختلف)، جلوگیری از ایجاد نام تکراری در معابر، جستجو و دسترسی دقیق محل درخواست بر روی نقشه، نمایش سابقه تغییرات نام معبر و … را در فرآیند مکانیزه نام‌گذاری معابر به همراه دارد.
 
گفتنی است این سامانه به صورت پایلوت در سه منطقه در حال راه اندازی است و در آینده‌ای نزدیک در کلیه مناطق شهرداری اجرایی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.