تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 15, 2020
11:31 دوشنبه، 26ام خردادماه 1399
کد خبر: 112964

تقویت صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری ایرانیان گفت: این صندوق در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ شرکت‌‌ فناور و دانش‌بنیان، ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارائه کرده است.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، دکتر سعید شجاعی افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه ایرانیان در سال گذشته حدود ۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور اعطا کرده است که از این میزان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه، ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و حدود ۵ میلیارد ریال نیز در قالب سرمایه‌گذاری اعطا کرده است. مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه ایرانیان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه ایرانیان به‌صورت تخصصی به موضوع صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پرداخته است، افزود: در واقع می‌توان گفت سیاست و اولویت اصلی ما در این صندوق توجه به موضوع صدور ضمانت‌نامه بوده است. دکتر شجاعی عنوان کرد: درحال‌حاضر حدود ۷۰ درصد حجم خدمات این صندوق در حوزه صدور ضمانت‌نامه است و هدف ما تقویت این حوزه در سال‌جاری و سال‌های آتی است.فعالیت‌های تخصصی این صندوق در زمینه صدور ضمانت‌نامه در سال‌های اخیر موجب شده تا دیگر صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز در این زمینه فعال‌تر عمل کنند. مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری ایرانیان اظهار کرد: ورود به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر یکی دیگر از اولویت‌ها و سیاست‌های این صندوق است و در سال‌جاری نیز صندوق برنامه دارد منابع بیشتری برای توسعه این نوع سرمایه‌گذاری‌ها اختصاص دهد. شجاعی گفت: چشم‌انداز ما در سرمایه‌گذاری خطرپذیر، توسعه شرکت‌های بزرگی است که بتوانند در حوزه خود موتور محرکی برای شرکت‌های کوچک و استارت‌آپی باشند.  وی با اشاره به موضوع اعتبارسنجی شرکت‌ها از سوی صندوق پژوهش و فناوری ایرانیان گفت: این صندوق پیش از ارائه هرنوع خدماتی اقدام به اعتبارسنجی شرکت‌های متقاضی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: در روند اعتبارسنجی متقاضیان معیارهای مختلفی از جمله سوابق اعتباری، میزان تعهدات مالی، سودآوری، میزان توانمندی فنی و… تجزیه و تحلیل می‌شود و براساس نتایج به دست آمده تسهیلات به متقاضیان اعطا خواهد شد. مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری ایرانیان اظهارکرد: متقاضیان دریافت خدمات و تسهیلات از این صندوق از شهرهای مختلف هستند و در سال‌های اخیر، استان‌های اصفهان، خراسان‌رضوی، مرکزی، آذربایجان‌شرقی و سمنان بیشترین خدمات را از این صندوق دریافت کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.