تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 15, 2020
15:11 دوشنبه، 26ام خردادماه 1399
کد خبر: 112985

دستگاه‌های اجرایی امضای الکترونیکی خود را غیرحضوری تمدید کنند

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی نامه‌هایی جداگانه به روسای سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها و همچینین دستگاه‌های اجرایی کشور که مشمول قانون برگزاری مناقصات می‌شوند از آنان خواسته تا برای تمدید امضاهای الکترونیکی خود از روش آنلاین و غیر حضوری استفاده کنند.
 
در این نامه ذکر شده که یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی امضا، لینک تمدید توسط مرکز صادر کننده گواهی برای صاحب گواهی پیامک می‌شود و پس از اتصال توکن و ثبت در خواست در سامانه (gica.ir) پس از انجام استعلام‌های لازم به صورت برخط امضا تمدید می‌شود.
 
 
 
 
برای تمدید امضای الکترونیکی ابتدا زنده بودن متقاضی امضا از سازمان ثبت‌ احوال کشور استعلام و در صورتی که گواهی متضمن عنوان شغلی باشد نیز رابطه استخدامی وی از سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان ثبت اسناد و اداره ثبت شرکت‌ها استعلام و در نهایت با پرداخت اینترنتی تعرفه امضا تمدید می‌شود.
 
امکان تمدید غیر حضوری امضای الکترونیکی از اسفند ماه ۹۸ در زیرساخت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد شد. در آن زمان پیش‌بینی شده بود که سال اول در حدود ۱۵۰ هزار امضا به صورت غیرحضوری تمدید شود.
 
در این نامه‌ها قید شده است که بی‌نیازی به مراجعه حضوری و حذف اسناد کاغذی از مزیت‌های این روش تمدید به شمار می‌آید و در نهایت این خدمت منجر به حذف ۲۷۰ هزار مراجعه جضوری و یک میلیون ۵۰۰ هزار برگز کاغذی در سال می‌شود.
 
طبق بخش‌نامه‌های صادر شده برای اتصال به سامانه ستاد و شرکت در مناقصات و مزایده‌ها و همچنین انجام خریدها از طریق این سامانه داشتن امضای الکترونیکی ضروری است و این سامانه از طریق امضا افراد را احراز هویت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.