تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 15, 2020
17:00 دوشنبه، 26ام خردادماه 1399
کد خبر: 112992

مهندسان چینی سارق فناوری میکرون نقره داغ شدند

 دادگاهی در تایوان مهندسان «یونایتد مایکروالکترونیکس کورپوریشن» (UMC) را به علت سرقت اسرار تجاری شرکت آمریکایی «میکرون» و ارائه آن‌ها به شرکت فعال در چین که مورد حمایت دولت این کشور است، مجرم اعلام کرد.
 
سرقت مالکیت معنوی یکی از مشکلاتی است که شرکت‌های آمریکایی و دولت این کشور با چین دارند. دادگاه تایوان دستور داده که شرکت UMC جریمه ۳.۴ میلیون دلاری به میکرون پرداخت کند. سه مهندس درگیر در این سرقت، به ۴.۵ تا ۶.۵ سال زندان محکوم شدند و هر کدام از آن‌ها باید جریمه‌ای در حدود ۱۳۵ تا ۲۰۲ هزار دلار پرداخت کنند.
 
اگرچه دادگاه چنین حکمی را صادر کرده اما دولت چین این اتهام را رد می‌کند. در حالی شاهد اعلام نتیجه دادگاه هستیم که چین به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بدنبال افزایش فعالیت خود در صنعت نیمه‌رسانا است و قصد دارد تبدیل به یکی از بازیگران اصلی شود. بزرگترین شرکت چینی فعال در این حوزه، «SMIC» نزدیک به دو سال از رهبران این بازار یعنی سامسونگ و TSMC عقب‌تر است.
 
میکرون پس مشخص شدن حکم دادگاه، اعلام کرده: «سوءاستفاده از اسرار تجاری و انتقال آن‌ها به خارج از تایوان برای کل صنعت نیمه‌رسانای کشور مضر است و رقابت در آینده را تهدید می‌کند. برپایی دادگاه‌های بیشتر در آینده، دفاع از مالکیت معنوی را در تایوان تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که به سوءاستفاده مجرمانه به درستی رسیدگی می‌شود.»
 
UMC در بیانیه‌ای به دادگاه تجدیدنظر اشاره کرده و همچنین خبر از این داده که اسرار تجاری میکرون را سرقت نکرده است. بر اساس اعلام جرم، دو مهندس به نام‌های «Rong Leh-tian» و «Kenny Wang» از طراحی میکرون برای کاهش زمان توسعه چیپ‌ها در UMC استفاده کرده‌اند. مهندس سوم، «J.T. Ho» علاوه بر فعالیت در این شرکت، اطلاعات را در اختیار «Fujian Jinhua Integrated Circuit Co»، شرکت چینی سازنده چیپ نیز قرار داده است.
 
Ho برای این اقدام خود مبلغ ۱۶۸,۷۰۰ دلار از شرکت‌های UMC و Jinhua دریافت کرده و UMC به Wang مبلغ ۵۰,۶۰۰ دلار و به Rong مبلغ ۵۴,۰۰۰ دلار پرداخت کرده است که البته تمام این مبالغ باید بازگردانده شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.