اپراتورها

تلفن همراه

June 16, 2020
11:15 سه شنبه، 27ام خردادماه 1399
کد خبر: 113006

دفاع از «پایان وس» در دیوان عدالت اداری

 رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: از مصوبه موسوم به «پایان وس» در دیوان عدالت اداری شکایت‌نامه‌ای تنظیم شده که در زمان مقرر از این مصوبه که در راستای حق‌الناس به تصویب رسیده است، دفاع خواهیم کرد.
 
«حسین فلاح جوشقانی» امروز (سه شنبه) افزود: مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص اصلاح فرآیندهای خدمات ارزش افزوده است که اجرای آن ۱۵خردادماه به اپراتورها ابلاغ شد. روز گذشته متوجه شدیم از این مصوبه شکایت شده است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات افزود: این که شکایت از سوی چه فرد یا سازمانی انجام شده، هنوز مشخص نیست اما زمانی که شکایتی انجام می‌شود، تا زمان رسیدگی به شکایت دستور موقت برای توقف صادر خواهد شد در حالی که روز گذشته قاضی دادگاه به توقف موقت مصوبه «پایان خدمات ارزش افزوده» رای نداد و به همین واسطه فرآیند اجرایی‌شدن این مصوبه به تعویق نخواهد افتاد.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: این شکایت البته همچنان ادامه دارد و در زمانی که دیوان مشخص کند ما از این مصوبه که برای دفاع از حقوق مردم به تصویب رسیده، دفاع خواهیم کرد تا اگر به این واسطه اگر حقی از کسی پایمال شده است، به او بازگردانده شود.
 
 او خاطر نشان کرد: باید بر این نکته تاکید کنم که مصوبه‌ای که در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده و به مصوبه پایان وس معروف شده، در واقع پایان وس نیست. ما قصد نداریم این سرویس‌ها را متوقف کنیم. صرفا قصدمان این است که به تخلفاتی که در این حوزه اتفاق می‌افتد پایان دهیم. کار اصلی این مصوبه اصلاح روش ارائه خدمات ارزش افزوده است.
 
او در خصوص جزئیات اصلاح این فرآیند گفت: از روز ۱۵ خرداد که این مصوبه ابلاغ شده، اپراتورها موظف هستند برای افرادی که تمایل دارند از خدمات ارزش افزوده استفاده کنند، بسته‌های اعتباری در نظر بگیرند تا خدمات هزینه ارزش افزوده صرفا از آن بسته کسر شود.
 
فلاح اضافه کرد: ضمن این که قبوض ارزش افزوده باید از سرویس‌های اصلی جدا شود. تا اگر مشترک به هر دلیلی هزینه سرویس ارزش افزوده خود را پرداخت نکرد، تمام سرویس‌های او از سوی اپراتور مسدود نشود.  
 
از مدتی قبل اپراتورها مکلف شدند تا به صورت هفتگی به مردم گزارش دهند چه میزان از مبلغ شارژ یا قبض آن‌ها صرف خدمات ارزش افزوده می‌شود. با این کار مردم می‌توانند به سرعت از سرویسی که ناخواسته عضو آن شدند، خارج شوند.
 
بر همین اساس اپراتورها مکلف شدند به صورت هفتگی بیلان (ترازنامه) استفاده از خدمات ارزش افزوده را به مشترکان‌شان اعلام کنند تا آن‌ها در جریان کامل هزینه‌های خود قرار بگیرند. مشترکان تلفن همراه تا همین چند ماه قبل خبر نداشتند چه اتفاقی برای‌شان رخ می‌دهد. آن‌ها دانسته یا ندانسته از پیامک و خدمات استفاده می‌کردند و قریب به اتفاق‌شان متضرر می‌شدند. اما الان برای تمام کاربران صورت حساب ارسال می‌شود تا آن‌ها وضعیت و تراز مالی خود را بدانند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.