اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن سیار

June 18, 2020
8:05 پنجشنبه، 29ام خردادماه 1399
کد خبر: 113069

MTN متهم به پرداخت “پول حفاظت” به گروه‌های شورشی افغانستان شد

Afghan Telecom relying on Etisalat to grow market share - The National
 
ICTna.ir – گزارشها می‌گوید که گروه تجاری ام تی ام با اتهامات جدیدی در ایالات‌متحده مواجه شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رویترز گزارش داد که گروه تجاری منطقه‌ای MTN با اتهامات بیشتری در ایالات‌متحده مواجه است، در میان شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت‌های مجری قانون واشنگتن که نامشان برده نشده است، در ۵ ژوئن ۲۰۲۰ شکایت تازه‌ای را علیه ام تی ان مطرح کردند و ادعا کردند که رفتار این گروه "آمریکا" را هدف قرار داده‌است که در بازارهای "کشورهای ناپایدار" با واشنگتن متحد نشده اند.
 
این پرونده به نمایندگی از خانواده‌های سربازان آمریکایی ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی افریقا از گروه‌های شورشی در افغانستان حمایت کرده‌است، از جمله اتهاماتی که  نشان میدهد این شرکت به گروه های شورشی افغانستان بابت عدم تخریب سایت های BTS این شرکت در خاک افغانستان "پول حفاظت" پرداخته‌است.
 
گزارش رویترز خاطرنشان می‌کند که طرح دعوی اصلی که در دسامبر ۲۰۱۹ به ثبت رسیده، دست‌کم هشت شرکت چندملیتی – از جمله MTN، شرکت امنیتی G4S، گروه زیرساختار ایالات‌متحده، لویی برگر و شرکت مشاوره Janus که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ در افغانستان و ایران فعالیت می‌کرد را هدف قرار می‌دهد.
 
دولت آن‌ها را به شکستن قانون مبارزه با تروریسم آمریکا با پرداخت پول محافظت به القاعده و طالبان متهم می‌کند. با این حال، ام تی ام مذاکرات را رد کرده‌است و از دادگاه خواسته‌است تا دادخواست اصلی را رد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.