تلفن همراه

گوشی

June 19, 2020
1:46 جمعه، 30ام خردادماه 1399
کد خبر: 113091

احتمال تعلق تولید قطعات هواوی به خار تنش‌های سیاسی

ICTna.ir – شایعاتی در حال انتشار است که براساس آنها Huawei از تامین کنندگان خواسته‌است تا تولید قطعات را متوقف کنند تا میزان آسیب ناشی از تنش سیاسی را ارزیابی کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگر گزارش‌ها صحیح باشند، این یک پیروزی برای دولت آمریکا خواهد بود. این کشور برای مهار پیشرفت این وندور به نام چینی در طول دو سال گذشته تلاش کرده‌است، اگرچه به نظر می‌رسد کنترل زنجیره تامین semiconductor " حداقل تا حدودی موفقیت‌آمیز بوده‌است.
 
 
یک منبع که نامش فاش نشده است، به مجله آسیایی نیکی گفت: " اکنون شاهد به تعویق افتادن تولید دسته‌جمعی یک سری از وندورهای کلیدی هواوی در یک تا دو ماه خواهیم بود.
 
یکی از تامین کنندگان دیگر گفت: " یکی از دلایل توقف این است که Huawei در حال بررسی میزان موجودی تراشه‌های تلفن همراه خود است و مشغول بررسی سایر پلتفرم هی تلفن همراه توسط MediaTek و Qualcomm است.
 
به لطف دستورها اجرایی امضا شده توسط رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و سایر تحریم‌ها که توسط مقامات آمریکایی به امضا رسید، Huawei به حدی خود را در موقعیت پیچیده‌ای یافته‌است. شرکت Semiconductor Taiwan تایوان (TSMC)، جزی کلیدی از اکو سیستم Huawei است که مانع از دست دادن سفارشات از شرکت شده‌است.
 
از سوی دیگر، برخی از تامین کنندگان اعلام کرده‌اند که شرکت Huawei درخواست کرده‌است تا سفارشات را تا حد ۲۰ درصد افزایش دهد.
 
در حالی که بسیاری از شبکه‌های نسل پنجم در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند، اما این چرخه‌های خرید هنوز آغاز نشده اند. برخی ممکن است پیشنهاد کنند که راه‌اندازی دستگاه ۵ G اپل به عنوان یک کاتالیزور برای دوره بعدی اتصال عمل می‌کند و باعث افزایش بهره بازار انبوه در تلفن‌های هوشمند فایوچی می‌شود.
 
 
شرکت چینی هواوی در ماه‌های اخیر سهم قابل‌توجهی در بازار گوشی‌های هوشمند نداشته است، اما شایان‌ذکر است که سهم خود را در بازار چین به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌است. در اروپای غربی، صدور محموله‌های جدید کاهش پیدا کرده‌اند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.