تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 20, 2020
14:42 شنبه، 31ام خردادماه 1399
کد خبر: 113140

مدرسه داتین به صورت آنلاین برگزار می‌شود

مدرسه داتین دوره اخیر خود برای آموزش نیروی انسانی جدید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار کرد و در نظر دارد با توجه به موفقیت‌آمیز بود این دوره در آموزش نیروی انسانی جدید، این روش را حتی بعد از برطرف شدن مشکل کرونا نیز ادامه دهد.
 
به گزارش روابط عمومی داتین، مدیر امور توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت داتین، حامد حسینی نژاد اعلام کرد: «در دور جدید فعالیت مدرسه داتین که از فروردین ۹۹ کارش را شروع کرده، اکنون ۱۵ نفر مشغول به کار شده‌اند و ۳ نفر نیز با پایان موفقیت‌آمیز آموزش خود به تیم‌های توسعه محصول داتین پیوسته‌اند. به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا مدرسه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و افراد غیر از بار اول که برای بستن قرارداد می‌آیند و یکی دو بار جلسه با منتور دیگر فعالیت حضوری ندارند.»
 
او با اشاره به موفقیت آمیز بودن برگزاری این دوره به صورت آنلاین گفت احتمال ادامه این روند حتی بعد از برطرف شدن مشکل ویروس کرونا وجود دارد. حسینی نژاد در توضیح روند انجام کار گفت: « افراد در یک بازه دو ماهه پروژه‌هایی را انجام می‌دهند و پس از ارزیابی نهایی جذب داتین می‌شوند. در مدرسه داتین هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، بلکه به افراد حقوق هم پرداخت می‌کنیم و از روز اول حضور در مدرسه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هم قرار می‌گیرند.»
 
او درباره محدودیت‌های ساز و کار مدرسه داتین گفت: «اصلی‌ترین ویژگی که در مدرسه داتین در نظر داریم این است که تقاضای ما برای نیروهای یک بخش زیاد باشد یا این است که جذب نیرو در آن بخش مشکل باشد. بنابراین در عناوین شغلی که دو عامل نیاز به نیروی زیاد یا سختی جذب افراد را نداشته باشند، استفاده از ظرفیت مدرسه داتین توجیه نخواهد داشت. برای مثال در این دوره تمرکز ما بر تربیت و جذب برنامه‌نویس جاوا، دات‌نت و تحلیل‌گر است و تا آینده نزدیک هم تمرکز ما روی مشاغل فنی خواهد بود.»
 
مدیر امور توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت داتین افزود: «مکانیزم کار مدرسه داتین تا امروز به این شکل بود که ابتدا مصاحبه فنی انجام می‌شد و در نهایت از میان آنها، کسانی را که حد وسط قرار داشتند و در لحظه توانایی ورود مستقیم به بخش‌های اصلی را نداشتند و از طرفی آنقدرها هم ضعیف نبودند که رد شوند وارد مدرسه داتین کردیم.» او ادامه داد:«برای این افراد در یک فرایند دو ماهه پروژه‌هایی تعریف شد و اقدام به انجام آنها کردند و در طول کار هم یک منتور در کنارشان حضور داشت تا مسیر درست را طی کنند. خروجی کار چند سال پیش این طور شد که طی دو سال و نیم نزدیک به ۴۵ نفر توسعه‎دهنده جاوا را تربیت و جذب داتین کردیم. از میان آنها هنوز تعداد قابل توجهی مشغول به کار هستند و جزو نیروهای با سابقه ما هم قلمداد می‌شوند و عملکردشان بسیار نتیجه‌بخش‌تر است.»
 
حسینی نژاد افزود: «ترجیح ما این است که هر چه افرادی با سن کمتر را بیشتر جذب کنیم. اینکه لزوماً تجربه کاری نداشته باشند شرط نیست ولی افرادی که تجربه کاری ندارند بیشتر به این موضوع اقبال نشان می‌دهند. ما هم پس از اینکه مصاحبه فنی با متقاضیان انجام می‌دهیم آنها را جذب می‌کنیم.» او توضیح داد که ساز و کار مدرسه داتین ساز وکاری نیست که در آن کلاس برگزار شود و آموزش‌های تئوری انجام بگیرد. بلکه افراد بر کد زدن و برنامه نوشتن و انجام پروژه متمرکز می‌شوند. اگر کسی وارد این مدرسه شود و شرایط اولیه را نداشته باشد، این حضور برای او خروجی لازم را نخواهد داشت.
به عقیده او کسی که وارد مدرسه داتین می‌شود نیاز است که مبانی اولیه را بداند. او گفت: «در مجموع مهمترین مهارتی که ما انتظار داریم افراد داشته باشند توانایی حل مساله است.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.