تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 20, 2020
14:50 شنبه، 31ام خردادماه 1399
کد خبر: 113141

نرخ دریافت نسخه جدید سیستم عامل در آیفون ۱۰ برابر گوشی‌های اندرویدی است

اپل در آستانه معرفی iOS 14 آماری را درباره نصب iOS 13 منتشر کرده که از دریافت آن توسط بخش عمده‌ کاربران آیفون حکایت دارد. بر این اساس  iOS 13 روی ۹۲ درصد از گوشی‌های معرفی شده در چهار سال گذشته نصب شده که از دسترسی کاربران اندروید به جدیدترین نسخه این سیستم عامل به مراتب بالاتر است.
 
بر اساس آمار اپل تا چهارشنبه هفته گذشته بیش از ۹۲ درصد از کاربران دارای گوشی‌های ۴ سال قبل iOS 13 را دریافت کرده‌اند اما ۷ درصد هنوز از  iOS 12 استفاده می‌کنند. در صورتی که تمام آیفون‌های فعال را در نظر بگیریم آمار نصب iOS 13 تا ۸۱ درصد افت می‌کند که دلیل آن ناسازگاری مدل‌‌های قدیمی‌تر با این ورژن است.
 
استقبال از نسخه جدید سیستم عامل آیپد حتی از آیفون هم بیشتر بوده و ۹۳ درصد آیپدهای معرفی شده در ۴ سال اخیر از iPadOS 13 بهره می‌برند. تعداد تبلت‌های مجهز به iOS 12 از ۵ درصد فراتر نمی‌رود. هرچند این مساله نشان دهنده موفقیت چشمگیر اپل در ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و کاربردی به کاربران آیپدهای جدید است اما ۲۷ درصد از کل تبلت‌های این شرکت از دریافت iPadOS 13 بازمانده‌اند.

گوگل از این نظر آنقدر از اپل عقب مانده که اعلام نرخ دریافت نسخه‌های جدید را متوقف کرده و آنرا فقط به گوش توسعه‌دهندگان می‌رساند. بر اساس این آمار تا ماه گذشته اندروید ۱۰ تنها روی ۸.۲ درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده و این درحالی است که حدود ۹ ماه از ارائه آن سپری می‌شود. اندروید پای تنها روی ۳۱.۳ درصد دستگاه‌ها نصب شده؛ به عبارت دیگر ۶۰.۵ درصد از موبایل‌های اندرویدی از نسخه‌هایی بهره می‌‌برند که دستکم دو سال از معرفی آن سپری شده است.
 
دلیل کند بودن ارائه بروزرسانی در اکوسیستم اندروید به پراکندگی آن برمی‌گردد. گوگل برای رفع این مشکل پروژه‌هایی نظیر اندروید وان،گو و تربل را معرفی کرده اما ظاهرا آنقدرها که باید و شاید کارساز نبوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.