اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 21, 2020
11:07 یکشنبه، 1ام تیرماه 1399
کد خبر: 113164

بابایی کارنامی در صحن علنی: برنامه وزارت ارتباطات برای مدیریت فضای مجازی چیست؟

نماینده مردم ساری در مجلس از وزارت ارتباطات خواستار ارائه برنامه‌های مدون و پاسخ‌های جدی به مدیریت فضای مجازی در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان شد.
 
 علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات در صحن علنی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نخبگان، دانشگاهیان و مقام معظم رهبری، فضای مجازی است، به نظر می‌رسد برنامه‌ راهبردی و استراتژیک برای مدیریت افسارگسیختگی فضای مجازی به دولت، مجلس و نخبگان ارائه نشده است.
 
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال مشخص بنده این است که در یکسال باقی مانده از عمر دولت، وزارت ارتباطات چه سیاست‌هایی برای مدیریت فضای مجازی در نظر دارد.
 
وی با اشاره به وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی گفت: روستاییان انتظار دارند برنامه راهبردی برای کارگزاران مخابرات ارائه شود، به نظر می‌رسد اکنون آنها رها شده و امنیت شغلی لازم را ندارند.
 
بابایی کارنامی با بیان اینکه نباید جوانگرایی با نگاه پوپولیستی مطرح شود، گفت: وزارتخانه برنامه مدونی ارائه کند، اینکه صرفا لباس جوانگرایی بپوشیم در گام دوم انقلاب قابل قبول نیست، انتظار می‌رود با استفاده از فضای مجازی برنامه راهبردی اشتغال ارائه شود چرا که قرار بود سهم اشتغالزایی در فضای مجازی از تولید ناخالص ملی 30 درصد باشد در حالی که اکنون تنها 6 درصد است.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه انتظار می‌رود در فضای مجازی اشتغال به روز برای جوانان فراهم شود، مطرح کرد: سهم وزارت ارتباطات در شبکه گردشگری استان مازندران چیست؟ توقع می‌رود وزارت ارتباطات و فناوری در یک سال باقی مانده پاسخ‌های جدی‌تری به سوالات داشته باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.