سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 22, 2020
16:43 دوشنبه، 2ام تیرماه 1399
کد خبر: 113230

منتظر آپدیت‌های جدید ویندوز ۱۰ باشید

مایکروسافت به تازگی از انتشار دوباره به روزرسانی‌های غیرامنیتی ویندوز ۱۰ از ماه آینده میلادی خبر داده است.
 
 شرکت مایکروسافت به عنوان توسعه‌دهنده ویندوز که اخیراً به علت شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس کرونا، انتشار به‌روزرسانی‌های غیر امنیتی ویندوز ۱۰ را متوقف کرده بود، به تازگی اعلام کرده است که باری دیگر روند انتشار این آپدیت‌ها را از ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد.
 
همزمان با شیوع گسترده و ویروس خطرناک کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و دورکاری کارکنان از سوی دولت کشورهای مختلف شد، شرکت مایکروسافت به منظور تمرکز بر روی ارتقای امنیت سایبری محصولات و رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ تلاش کرد روند انتشار به‌روزرسانی‌های غیر امنیتی را که در شرایط بحرانی غیرضروری به‌شمار می‌رفت، تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازند و بر روی به‌روزرسانی‌های امنیت محور متمرکز شود تا بدین ترتیب به تمامی کارمندان و کارکنانی که مجبور شده بودند کار و فعالیت‌های شغلی خود را از خانه و به طور دور کاری انجام دهند، اطمینان و ضمانت بیشتری در زمینه مسائل امنیتی دهد که آنها با ضعف و باگ‌های امنیتی مواجه نشوند و اطلاعات حساس و گاهی محرمانه کاری آنها به سادگی در دسترس هکرها و مهاجمان سایبری قرار نگیرد.
 
در بیانیه جدیدی که به تازگی از سوی مایکروسافت منتشر شده است، این شرکت قصد دارد از ماه آینده میلادی ژوئیه ۲۰۲۰ مجدداً روند انتشار آپدیت‌های غیر امنیتی را آغاز کند که البته این به‌روزرسانی‌ها صرفاً برای نسخه ۱۸۰۹ و نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۰ و ویندوز سرور خواهد بود.
 
طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت engadget آمده است، مایکروسافت از این پس تصمیم گرفته به روزرسانی‌های غیر امنیتی را تحت عنوان preview منتشر کند و بدین ترتیب به کاربران رایانه به طور غیرمستقیم بفهماند که این آپدیت‌ها امنیتی و ضروری نبوده و بنابراین به طور اتوماتیک بر روی سیستم آن‌ها نصب نمی‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.