تلفن همراه

سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

June 22, 2020
23:01 دوشنبه، 2ام تیرماه 1399
کد خبر: 113244

با قابلیت‌های جدید اپ Messages در iOS 14 آشنا شوید

 
اپل سرانجام در کنفرانس کاملاً مجازی WWDC 2020 از سیستم عامل iOS 14 رونمایی کرد. این نسخه با قابلیت های جدید از جمله ویجت ها، حالت تصویر در تصویر، دستیار صوتی بهبود یافته و تغییراتی در iMessages از راه خواهد رسید.
 
اپ iMessage حالا از قابلیت گفتگوها بهره می برد و کاربران به کمک آن می توانند احساسات خود را به شیوه های جدید بیان کنند. در iOS 14 می توان مخاطبین و گفتگوهای مهم را به بالای صفحه اپلیکیشن Messages سنجاق کرده و به آسانی دوستان یا چت ها را پیدا کرد.
 
messages-ios-14.jpg
 
میمجوی ها نیز دستخوش تغییراتی شده اند و حالا امکان انتخاب میموجی های جدید با مدل و آرایش موهای جدید امکان پذیر شده است. علاوه بر این امکان شخصی سازی آن ها نیز فراهم شده و می توان برای آن ها ماسک گذاشت و یا سن آن ها را تغییر داد. گزینه های دیگری هم برای استیکرهای میموجی قرار داده شده اند که دست کاربر را در شخصی سازی باز می گذارند.
 
علاوه بر موارد فوق قابلیت جدیدی به نام Groups به اپ Messages اضافه شده که چت ها را سازمان دهی می کند. حالا کاربر می تواند پاسخ ها را به شکل ترد (Thread) مشاهده کرده و در روی موضوع خاص تمرکز کند. همچنین به کمک این قابلیت می توان گروه هایی با هویت خاص ایجاد کرد و از اینکه کدام یک از ماخطبین در گروه نظر داده اند باخبر شد.
 
Groups قابلیت جدیدی به نام Mentions نیز دارد که مشابه آنچه در واتساپ دیده می شود به شما اجازه می دهد تا با تایپ اسم فرد مورد نظر به آن ها پیام مستقیم بفرستید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.