تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 23, 2020
11:09 سه شنبه، 3ام تیرماه 1399
کد خبر: 113262

نامه کارمندان آلفابت برای توقف فروش خدمات به پلیس

۱۶۰۰ کارمند شرکت مادر گوگل در یک نامه خواهان توقف فروش سرویس های ایمیل و جی سوییت این شرکت به نیروهای پلیس شده اند.
 
 به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد بیش از ۱۶۰۰ کارمند شرکت آلفابت از گوگل تقاضا دارند تا فروش ایمیل و سرویس های دیگر را  به نیروهای پلیس متوقف کند.
 
کارمندان شرکت مادر گوگل، در این نامه اشاره کرده اند که از نپیوستن گوگل به میلیون ها نفری که خواهان کاهش تجهیزات و سرمایه گذاری در نیروی های پلیس هستند، متاسف شده اند.
 
فعالان حقوق مدنی سال ها است که در سراسر آمریکا خواهان کاهش فعالیت های پلیس هستند. پس از اعتراضات به مرگ جورج فلوید، یک مرد سیاهپوست به دلیل خشونت پلیس در آمریکا، تلاش های فعالان مدنی نیز بیشتر شده است.
 
در نامه کارمندان آلفابت آمده است: ما نباید در کسب و کاری شرکت کنیم که از سیاست های نژادپرستانه به سود دست می یابد. 
 
همچنین در نامه مذکور به فروش سرویس «جی سوییت» به پلیس کلارکزتاون در نیویورک اشاره شده است. این سرویس گوگل شامل ابزارهایی برای ایمیل، اسناد، ادیت و ذخیره فایل است.
 
سخنگوی گوگل در این باره به رویترز می گوید: ما از مدت ها پیش قوانینی برای استفاده از  پلتفرم های رایانشی مانند جی میل، جی سوییت و پلتفرم ابر گوگل وضع کرده ایم. این محصولات برای سازمان های دولتی و مقامات محلی از جمله پلیس قابل استفاده می مانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.