تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 23, 2020
11:21 سه شنبه، 3ام تیرماه 1399
کد خبر: 113266

نوکیا یک سوم از مشاغل خود را در فرانسه کاهش می دهد

شرکت نوکیا ۱۲۳۳ شغل را در شعبه آلکاتل لوسنت اینترنشنال در فرانسه کاهش می دهد که برابر با یک سوم از نیروی کار این واحد است.
 
 به نقل از رویترز، شرکت ارتباطی فنلاندی نوکیا قصد دارد 1233 شغل را در شعبه آلکاتل لوسنت اینترنشنال در فرانسه کاهش دهد که برابر با یک سوم از نیروی کار این واحد است. این شعبه از نوکیا ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی است و دفتر مرکزی آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد.
 
این اطلاعیه نوکیا در زمانی که اروپا آماده می شود نسل بعدی اینترنت موبایل یا همان 5G را راه اندازی کند، باعث اعتراضات سیاسی در فرانسه شده است. نوکیا این واحد را پنج سال پیش به شرط حفظ مشاغل آن خریداری کرده بود.
 
 نوکیا که در شبکه های 5G با اریکسون و هواوی رقابت می کند، طی بیانیه ای اعلام کرد به خاطر فشارهای مالی مجبور به این تعدیل نیرو شده است.
 
 نوکیا در آوریل اعلام کرده بود قصد دارد 500 میلیون یورو (560.30 میلیون دلار) هزینه‌های خود را تا پایان سال جاری میلادی در مقایسه با کل هزینه های 2018 پایین بیاورد. 350 میلیون یورو از این مقدار از هزینه‌های عملیاتی و 150 میلیون از هزینه‌های فروش کم میشود.
 
 وقتی نوکیا شرکت آلکاتل لوسنت را خریداری کرد، قول داد تا دو سال مشاغل آن را در فرانسه حفظ کند و گروه های تحقیقاتی و توسعه ای را در این کشور برای ایجاد منابع فناوری 5G گسترش دهد.
 
 این گروه های تحقیقاتی و توسعه ای در فرانسه هم تحت تاثیر تعدیل نیروی نوکیا قرار گرفته اند.
 
 5138 نفر در فرانسه برای شرکت نوکیا کار می کنند که 3540 نفر از آنها در شرکت آلکاتل لوسنت شاغل هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.