اپلیکیشن

تلفن همراه

June 23, 2020
16:35 سه شنبه، 3ام تیرماه 1399
کد خبر: 113302

اپل به زودی هزاران بازی را از نسخه چینی اپ استور حذف می‌کند

اپل در آینده نزدیک هزاران بازی موبایلی را از اپ استور چین حذف خواهد کرد، چرا که دولت این کشور به فراهم کردن بستری جهت دسترسی مردم به برخی بازی‌های ممنوعه از جمله محصولات «راکستار گیمز» از سوی کوپرتینویی‌ها واکنش نشان داده و می‌خواهد این موضوع هر چه زودتر رفع شود.
 
اداره رگولاتوری چین در این رابطه تصریح می‌کند تمام بازی‌های پولی و هر آنچه که به صورت پرداخت درون برنامه‌ای درآمدزایی می‌کند، می‌بایست توسط مراجع بازرسی شوند و قبل از انتشار مجوزهای لازم را دریافت کنند. در حالی که فروشگاه اندروید از سال ۲۰۱۶ به خوبی از این شرایط پیروی می‌کند، بسیاری از بازی‌های آیفون بدون در نظر داشتن محدودیت‌ها و تایید رگولاتوری چین منتشر می‌شوند.
 
حال بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل نیز می‌خواهد این رویه را پیش گرفته و برای انتشار تمام بازی‌های ویدیویی در خاک کشور چین، شرایط بررسی و تایید دولت را از ابتدای ماه ژولای فراهم کند.
 
در ماه فوریه اپل به تمام توسعه دهندگان پلتفرم iOS هشدار داد که لازم است تمام مراحل قانونی انتشار بازی در کشور چین (که چند ماه هم طول می‌کشد) را طی کنند، و البته بازی‌هایی که تا پایان ماه ژوئن موفق نشوند تاییدیه رگولاتوری را دریافت کنند، ممنوع اعلام شده و از روی اپ استور این کشور حذف خواهند شد. بدون شک چنین اتفاقی تاثیر بزرگی روی صنعت گیم چین خواهد گذاشت، چرا که مخاطبان زیادی در این سرزمین از محصولات اپل استفاده می‌کنند.
 
در ادامه گزارش بلومبرگ تاکید شده که در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار بازی ویدیویی در اپ استور چین در دسترس هستند که هر کدام از آنها یا از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند یا به طور کلی پولی هستند، و البته حدودا یک سوم از آنها مجوز رسمی دولت را ندارند؛ این یعنی حدودا ۲۰ هزار بازی. هنوز معلوم نیست حذف این اپلیکیشن‌ها از روی اپ استور چقدر زمان می‌برد.
 
از طرفی هنوز هم معلوم نیست چرا اپل تا حالا اینقدر طول داده تا حرکتی در این رابطه انجام دهد، ولی در هر صورت چنین موضوعی نشان می‌دهد اپل نمی‌خواهد روابطش با چین به مشکل خورده و کار به تحقیق و تفحص برسد. ممکن است این اتفاق برای آرام کردن مراجع چینی هم باشد که مدتی است پیرو انتشار پادکست‌هایی در اپ استور حساسیت نشان داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.