اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 25, 2020
13:05 پنجشنبه، 5ام تیرماه 1399
کد خبر: 113374

کمک ۳ هزار میلیارد ریالی به ارتباطات ثابت در دوران کرونا

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در زمان کرونا برای تسهیل دورکاری و کمک به خانه ماندن مردم، به شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت، حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ارائه شد.
 
«سجاد بنابی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در بازه اسفند تا فروردین‌ماه، چالش اصلی ما هسته شبکه ملی و گیت‌وی (Gateway) بین‌الملل نبود، چالشی که بیش از هر چیزی با آن رو به رو شدیم به لایه دسترسی، کندی اینترنت ثابت و مشکل خدمت‌رسانی اپراتورها به دلیل پر شدن ظرفیت‌های فرکانسی‌شان برمی‌گشت.
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص ارائه تسهیلات از سوی این شرکت برای مرتفع کردن این مشکلات گفت: اپراتورهای بزرگ همراه کشور که اکنون به بلوغ رسیده‌اند، معمولا امکانات فنی خوبی دارند اما اپراتورهای ثابت محدودیت‌های بیشتری دارند و گاهی اوقات شرکت زیرساخت سعی کرد کمک‌های تجهیراتی به این اپراتورها ارائه کند.  
 
وی اضافه کرد: همراهی ما با این شرکت‌ها بیشتر به شکل فنی بود. خاطرم است در اسفند پارسال یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت به تجهیزات انتقال نیاز داشت که آن را از انبار زیرساخت، به صورت امانی تهیه کردیم؛  این کار را چندین مرتبه انجام دادیم.
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه تسهیلاتی که از سوی زیرساخت به کسب‌وکارها ارائه شد، صرفاً فنی نبود، اظهار داشت: تخفیف‌های مالی نیز ارائه شد،  بابت ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگانی که از سوی FCP ها به مردم ارائه شد، طی دو ماه اسفند و فروردین تسهیلاتی به‌اندازه ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم. تمام این‌ها به دسترسی بهتر مردم به خدمات، فروشگاه‌های آنلاین، آموزش، سلامت و سرگرمی منجر شد و کمک کرد مردم در خانه بمانند.
«زمانی که وزیر ارتباطات در شرکت ارتباطات زیرساخت حضور داشت، توسعه فیبر نوری کشور به شکل جدی دنبال شد»، بنابی با این توضیح می‌گوید: بعد از آن در ساختار هسته شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌الملل طرحی را تدوین کردیم که کارشناسان آن زمان اعتقاد داشتند این طراحی «اور دیزاین» است.
وی افزود: ملاک توسعه‌ ما این بود که شبکه باید حداقل ۱۵۰ درصد ترافیکی که در آن تبادل می‌شود ظرفیت داشته باشد.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: آن زمان ظرفیت ترافیک شبکه داخلی پایین و ترافیک بین‌الملل ۶ برابر بود،  اما امروز بیش از ۵۰ درصد ترافیک بین‌الملل، در فضای داخلی تولید و تبادل می‌شود. این حجم از ترافیک که در دروان کرونا به چندین برابر ظرفیت رسید، نیاز به زیرساختی داشت که درگذشته پیش‌بینی‌شده است. اگر این زیرساخت وجود نداشت، هیچ‌کدام از موارد آموزش مجازی، سلامت الکترونیک، کسب‌وکار دیجیتال و خریدوفروش در فضای مجازی به این شکل پیش نمی‌رفت.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.