اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 28, 2020
10:59 یکشنبه، 8ام تیرماه 1399
کد خبر: 113453

11 کلان‌شهر ایران تا پایان سال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار خواهند گرفت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه 170 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور برقرار است، گفت: 11 کلان‌شهر ایران تا پایان امسال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار خواهند گرفت.
 
سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ۱۱ کلان‌شهر ایران تا پایان امسال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار خواهند گرفت، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد تجهیزات استفاده شده در شبکه‌های مخابراتی مربوط به تولیدات داخل است به طوری که صنعت مخابرات تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیون یورو صرفه‌جویی داشته است. 
 
* مخابرات ایران ۲۹ میلیون مشترک ثابت در کشور دارد
 
وی افزود: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران ۲۹ میلیون مشترک ثابت در کشور دارد و باید به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود دارد، شرکت مخابرات توانسته است در حوزه نرم‌افزارهای کاربردی، به طور صددرصدی از تولیدات داخلی استفاده کند و اکنون نرم‌افزارهای این شرکت کاملاً بومی است. 
 
*  VDSL به طور میانگین سرعت ۴۰ مگابیتی را برای کاربران محقق می‌کند
 
صدری با بیان اینکه سرویس VDSL به طور میانگین سرعت ۴۰ مگابیتی را برای کاربران محقق می‌کند، تصریح کرد: سرویس ADSL میانگین سرعت بین ۸ تا ۱۰ مگابیت را برای کاربران محقق می‌کرد، اما در سرویس VDSL با تکنولوژی جدید، حداقل سرعت چهار برابری را برای کاربران ارائه می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کنم که در برخی از مناطق نیز این سرعت به ۵۰ تا ۷۰ مگابیت می‌رسد که البته این میزان به فاصله تا مراکز مخابراتی بستگی دارد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.