اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 28, 2020
14:52 یکشنبه، 8ام تیرماه 1399
کد خبر: 113483

چین دومین کشور جهان در عرصه خدمات ابری شد

 به گزارش وب‌سایت scmp؛ بر اساس یک گزارش جدید اعلام شد سرمایه‌ گذاری‌های صورت گرفته در حوزه خدمات رایانش ابری چین در ماه‌های گذشته توانست نوسانات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را برطرف کند و شرایط رشد اقتصادی را پس از خاتمه اختلالات ناشی از کرونا فراهم آورد.
 
آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Canalys نشان داد زیرساخت‌های ابری کشور چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 67 درصدی سرمایه‌ گذاری‌های انجام شده درآمد 3.9 میلیارد دلاری بود و این اتفاق همزمان با توقف اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و با این توضیح، چین پس از آمریکا به دومین کشور بزرگ جهان در عرصه سرمایه گذاری روی زیرساخت‌های ابری تبدیل شد.
 
کشور چین در فصل نخست امسال درمجموع 12.5 درصد از درآمد بازار جهانی خدمات ابری را به خود اختصاص داد که این رقم سال گذشته 10 درصد گزارش شده بود. این مسئله به آن دلیل صورت گرفت که چین سازگاری هرچه بیشتر با خدمات پردازش ابری را به عنوان یکی از عوامل تحولات دیجیتالی اعلام کرد. «متئو بال» مدیر تحقیقات مرکز Canalys در این خصوص گفت: «مهاجرت‌های جدید به فضای پردازش ابری و فرصت‌های بومی ابری در حال ضهور هستند و در این میان سازمان‌ها سعی می‌کنند با سرویس‌های مذکور در مقابل بحران‌های کنونی پاسخ مناسب ارایه دهند، برنامه های مداوم اضطراری آتی را بهینه سازی کنند و فرآیندها و خدمات جدید را توسعه دهند.».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.