اپراتورها

تلفن همراه

June 28, 2020
14:53 یکشنبه، 8ام تیرماه 1399
کد خبر: 113484

همراه اول بزرگترین دیتاسنتر خارج از تهران را افتتاح کرد

همراه اول یکی از بزرگترین مراکز داده اقماری شبکه ملی اطلاعات را در تبریز افتتاح کرد. به گفته مدیرعامل این اپراتور، «مرکز داده شهید قاضی طباطبایی»، بزرگ‌ترین دیتاسنتر ایرانی است که خارج از تهران افتتاح می‌شود. این مرکز داده با اهدافی نظیر توسعه شبکه موبایل در غرب و شمال غرب کشور، تأمین بستر و زیرساخت مورد نیاز برای مجازی‌سازی شبکه، افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمات، افزایش قدرت مانور و کنترل ترافیک، ارائه سرویس‌های دیجیتال و ارائه سرویس‌های هاستینگ به مشتری‌های سازمانی و خصوصی طراحی شده و توسعه یافته است.
 
این مرکز امروز (یکشنبه – هشتم تیرماه) در مراسمی با حضور «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، «مهدی اخوان بهابادی» مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت ارتباطات سیار ایران در ساختمان مرکزی همراه اول (برج همراه) افتتاح شد.
 
 
این دیتاسنتر که با تأکید بر استفاده حداکثری از تولیدات تامین کنندگان داخلی در بخش زیرساخت توسعه یافته، افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری را فراهم خواهد آورد و ایجاد کسب‌وکارهای دیجیتال را برای جوانان تسهیل خواهد کرد.
 
ارتقا و پایداری شبکه خدمات همراه اول و توزیع متوازن ترافیک شبکه و همچنین کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمندسازی مدارس از جمله اهداف این شبکه داده است. گفتنیست این دیتاسنتر در مساحتی ۳۰۰۰ متر مربعی در سه طبقه ایجاد شده و در حال حاضر ۲۵۰ رک در آن نصب شده و تا ۳۵۰ رک قابل توسعه است. همچنین ظرفیت ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰ سرور مجازی در آن وجود دارد.
 
 
مدیر عامل همراه اول اعلام کرد که این دیتاسنتر در راستای ماموریت این اپراتور یعنی «تحقق رویای دیجیتال» برای همه ایرانیان است. او اعلام کرد که برنامه گسترده‌ای برای ایجاد مراکز داده در کشور در نظر دارد. «مهدی اخوان بهابادی» بزرگترین سرمایه کشور را نه سخت‌افزار و تکنولوژی بلکه منابع انسانی می‌داند و باور دارد که دانشجویان برتر کشور که وارد حوزه‌های مخابرات و برق می‌شوند، آینده کشور را رقم خواهند زد.
 
مدیرعامل همراه اول می‌گوید انقلاب تحول دیجیتال در سطح جهانی در حال رقم خوردن است و ۴ تکنولوژی در این حوزه پیشتازند: شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات، کلان داده و خدمات ابری. او اعلام می‌کند که حالا همراه اول می‌خواهد در این ۴ حوزه فعال باشد، نه فقط حوزه ارتباطات.
 
او درباره دیتاسنتری که حالا افتتاح شده و اهدافی که همراه اول تا پایان سال جاری دارد، گفت: «تا پایان سال، ۱۳۷۰ رک را به مجموع شبکه‌های کشور اضافه می‌کنیم. دیتاسنتری که امروز افتتاح می‌شود، ۲۵۰ رک دارد که ظرفیت ۱۰۰ رک دیگر را هم در آن تدارک دیده‌ایم. ما دو هدف با این دیتاسنتر داریم: افزایش ظرفیت خود اپراتور و کولوکیشن.» به گفته اخوان این دیتاسنتر حالا بزرگ‌ترین دیتاسنتر خارج تهران محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.