تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 2, 2020
12:59 پنجشنبه، 12ام تیرماه 1399
کد خبر: 113643

گوگل، استارت‌آپ تولیدکننده عینک‌های هوشمند را خرید

 آلفابت، شرکت مادر گوگل استارت‌آپ کانادایی North را که در زمینه تولید عینک‌های هوشمند فعالیت دارد، خریداری کرد. استارت‌آپ North این خبر را در حساب رسمی خود در توییتر تایید کرد. هنوز جزئیات زیادی درخصوص این قرارداد میان این دو شرکت منتشر نشده است، اما برخی از منابع خبری رقم این خرید را ۱۸۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. «استفن لیک»، از بنیان‌گذاران North در این رابطه عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که به گوگل پیوستیم و می‌توانیم گام‌های بعدی خود را محکم‌تر به سوی آینده‌ای که طی هشت سال گذشته روی آن متمرکز بوده‌ایم، برداریم.
این استارت‌آپ طی سال‌های اخیر عینک‌های هوشمند جذاب، با طراحی مناسب و البته مجهز به قابلیت‌های کاربردی را تولید کرده است. اما استفاده از قابلیت‌های این عینک‌ها، تنها از طریق چند اپلیکیشن خاص میسر بود. یکی از عینک‌های این مجموعه،Focals ۱ نام داشت و قرار بود که نسل جدید آن نیز تولید شود، اما بعد از پیوستن به گوگل اعلام کرد که روند تولید این محصول را متوقف کرده است. هنوز چیزی درخصوص سرنوشت عینک‌های جدید این شرکت اعلام نشده، اما North به کاربران فعلی محصولات خود اعلام کرد که ارائه خدمات پشتیبانی تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. با این حال، خرید جدید گوگل سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان به وجود آورده مبنی بر اینکه آیا گوگل، رویه جدیدی را برای تولید عینک‌های هوشمند برای کاربران عادی اتخاذ خواهد کرد؟
 
در هر صورت، فعلا نمی‌توان در این رابطه با قاطعیت اظهارنظر کرد چرا که این احتمال نیز وجود دارد که گوگل بخواهد از دانش و تخصص مهندسان North، برای تقویت و ارتقای قابلیت‌های عینک هوشمند Glass Enterprise Edition۲ استفاده کند. محصولی که در ماه مه ۲۰۱۹ معرفی شد و در اختیار شرکت‌ها و کسب وکارها قرار گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.