تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 5, 2020
16:31 یکشنبه، 15ام تیرماه 1399
کد خبر: 113739

Airbnb همکاری با خدمات ابری آمازون را کاهش می‌دهد

به گزارش وب‌سایت cnbc «برایان چِسکی» مدیرعامل Airbnb اعلام کرد این کمپانی به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌های آن برای خدمات توریستی و اجاره هتل‌ها تصمیم دارد طی سال جاری بودجه خود را برای استفاده از خدمات رایانش ابری آمازون یا AWS کاهش دهد.
 
این شرکت طی ماه‌های اخیر طی چند دور تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرد و فرآیند استخدام نیروی کاری جدید هم در آن متوقف شد که تمامی این اتفاقات به دنبال شیوع ویروس کرونا صورت گرفت. با این وجود آقای چسکی در آخرین مصاحبه خود توضیح داد احتمال کاهش بودجه در نظر گرفته شده برای خدمات پردازش ابری آمازون در سال جاری هم وجود دارد.

چِسکی در این خصوص گفت: «هنوز هم در خدمات رایانش ابری AWS آمازون و سرویس‌های مشتریان فرصت‌های فراوان وجود دارد که در نحوه استفاده از داده‌ها، نحوه برخورد با مخاطبان و فعالیت‌های کارآمدتر می‌توان از آنها استفاده کرد. بنابراین ما به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد تا تجارت کارآمدتری را پیش ببریم، ولی باید قبول کرد که فعالیت تجاری ما در حال حاضر بسیار کوچک شده است.»
 
هنوز به درستی مشخص نیست که شرکت Airbnb تاکنون چه بودجه‌ای را برای استفاده از خدمات پردازش ابری آمازون صرف می‌کرد، ولی پیش‌بینی می شود زمانی که فایل‌های مربوطه به صورت عمومی منتشر شود این شرکت اعداد و ارقام یاد شده را نیز اعلام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.