تلفن همراه

گوشی

July 6, 2020
11:01 دوشنبه، 16ام تیرماه 1399
کد خبر: 113755

نگاهی به لنز ماکروی گلکسی A51 و A71 سامسونگ

WhatsApp Image 2020-07-06 at 11.07.56.jpeg
 
 
گاهی در زمان گرفتن یک عکس برای آنکه جزییات دقیق سوژه را ثبت کنیم، مجبوریم از قابلیت زوم در دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنیم. ثبت تصاویری چشمگیر مثل نما و رنگ‌های یک دسر، غذا، کیک یا شیرینی نمونه‌ای از این عکس‌ها است. 
گوشی‌های گلکسی A51 و A71 سامسونگ مجهز به یک دوربین قدرتمند چهار لنزی هستند که یک لنز ماکروی  ۵ مگاپیکسلی هم شامل می‎شود. این لنز ماکرو در مقایسه با دوربین‌های عادی می‎تواند تصویر سوژه را به همراه تمامی جزییات دقیق آن از فاصله‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متری ثبت کند. 
در ادامه علاوه بر آموزش سه نکته اصلی برای گرفتن یک عکس زیبا از غذا یا دسر خوشمزه‌تان برای اشتراک‌گذاری با دوستان و خانواده، ۱۲ تصویر از انواع دسرهای خوشمزه را با که لنز ماکروی دوربین گلکسی A51 ثبت شده است را ارائه داده‌ایم. در این تصاویر قدرت این لنز و فناوری‌ پیشرفته کلوزآپ بکار رفته در این دو گوشی، نشان داده شده است. لنز ماکروی این گوشی‌ها دنیای بی‌انتهایی از جزییات را می‌تواند به تصویر بکشد. 
 
دنیایی فراتر از توان چشم شما
یکی از مزایای استفاده از لنز ماکروی گلکسی A51 و A71 این نکته است که جزییات از سطح سوژه مورد نظر را ثبت می‌کنند، جزییاتی که چشم انسان توانایی دیدن آنها را ندارد. لنز ماکرو نه تنها تمامی جزییات را ثبت می‌کند بلکه می‌تواند بصورت خودکار و بدون نیاز به هیچ تنظیمی از سوی شما، فورا روی سوژه فوکوس کند. 
 
1. حواس‌تان به نور باشد
برای اینکه بتوانید یک تصویر کلوزآپ خوب از غذای اشتهاآورتان بگیرید، باید حواس‌تان به منبع نور باشد. معمولا وقتی می‌خواهید از یک نفر تصویر پرتره بگیرید، باید حواس‌تان باشد که منبع نوری در پشت سوژه یا به بیان تخصصی هیچ بک‌لایتی وجود نداشته باشد. اما عکاسی از غذا کمی متفاوت است، زیرا قرار است حالتی سه بعدی در یک تصویر دوبعدی ایجاد کنیم. اگر بتوانید از بک‌لایت به خوبی بهره بگیرید، می توانید از افکت نور برای القای این حالت سه بعدی در سوژه استفاده کنید، مثلا درخشش تازگی و نم روی غذا را در تصویر کاملا مشخص کنید. 
 
برجسته کردن همه جزییات
متفاوت بودن بافت سطح دسرها نه تنها خوردن آنها را لذت‌بخش می‌کند بلکه آنها را به سوژه‌ای جذاب برای عکاسی تبدیل می‌کند. وقتی زیباترین بخش دسر خود را برای عکاسی پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از لنز ماکرو دوربین، تمامی جزییات آن سطح را هم به تصویر بکشید. 
 
2. رفلکتور خودتان را بسازید
عکاسان حرفه‌ای برای هدایت و تغییر ترکیب نور و رسیدن به بهترین کیفیت ممکن در عکس نهایی، از منعکس کننده نور یا رفلکتور استفاده می‌کنند. وقتی در خانه یا در یک کافی‌شاپ می‌خواهید از غذای‌تان عکس بگیرید، یک کارت براق یا کارت ویزیت سفید هم می‌تواند به عنوان رفلکتور عمل کند. کافی است آن کارت را کنار دوربین گوشی‌تان بگذارید تا نور را تقویت کند. حتی می‎توانید از یک تکه کاغذ سفید A4 استفاده کنید. 
 
رنگین‌کمان رنگ‌ها
ما نه تنها با حس چشایی که با حس بینایی‌مان هم از غذای خوب لذت می‌بریم، پس ثبت دقیق همه رنگ‌های غذا با جزیی‎ترین تغییرات می‌تواند بسیار مهم باشد. داشتن یک پس زمینه با رنگ متضاد در زمان عکاسی با لنز ماکرو می‌تواند به برجسته‌تر کردن دینامیک تغییر رنگ‌ها روی دسر مورد علاقه‌تان کمک زیادی کند. 
 
3. سوژه‌های منحصر به‌فرد
حتی اگر شما و دوست‌تان دقیقا گزینه‌ای یکسان را از منوی کافی‎شاپ انتخاب کنید، بعید است آن ظرف دسر نهایی که جلویتان می‌گذارند دقیقا شبیه هم باشد. ممکن است جای تزیینات متفاوت باشد، رنگ‌ها و سطح مواد مختلف با هم متفاوت باشند و همه این‌ها به این معنی است که هر ظرف، دسری کاملا منحصربه‌فرد است. توجه به همین جزییات منحصربه‌فرد در زمان عکاسی از دسر موردعلاقه‌تان به شما کمک می‌کند تا عکس نهایی‌تان کاملا متمایز از عکس هرکدام از دوستان‌تان باشد. 
 
بهترین تصویر از لایه‌های مختلف غذا
دسرهایی که از چند لایه مختلف با مزه یا رنگ‌های متفاوت تهیه می‎شوند معمولا علاوه بر مزه، از نظر زیبایی ظاهری هم بسیار جذابند. برای رسیدن به ثبت عکسی ایده‌آل از محل تلاقی این لایه‌های متفاوت، بسیار مهم است که جزییات هرکدام به دقیق‌ترین و شفاف‌ترین شکل ثبت شود. نکته جالب توجه اینجاست که حتی وقتی که لایه‌های دسر کاملا در هم تنیده شده و به راحتی نمی‌توان آنها را از هم متمایز کرد، لنز ماکرو در دوربین گوشی‌های گلکسی A51 و A71 به عنوان یک ابزار کامل می‌تواند امکان ثبت شفاف‌ترین و حقیقی‌ترین عکس‌ها را برای شما فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.