اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 10, 2020
12:57 جمعه، 20ام تیرماه 1399
کد خبر: 113909

ائتلاف جهانی بر ضد کرونا با هوش مصنوعی

 
 
 
گروهی از نهادهای مورد پشتیبانی سازمان ملل از تشکیل ائتلافی جهانی به منظور استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای کمک به سیاست گذاری به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داده‌اند.
 
 به نقل از زد دی نت، ائتلاف یادشده CAIAC نام دارد و قصد دارد در اولین گام یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند که با استفاده از هوش مصنوعی و تجارب انسانی تصمیم گیران را در سطح جهان برای مقابله با ویروس کرونا یاری خواهد کرد.
 
برای ارتقای هوش مصنوعی این پلتفرم از داده‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا در کشورهای مختلف استفاده می‌شود تا از دقت و صحت توصیه‌های ارائه شده از این طریق اطمینان حاصل شود. به گفته سایروس هادز رئیس این ائتلاف مقابله با ویروس کرونا بدون استفاده از داده‌های مختلف و ابزار پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی ممکن نیست و امروزه همه دنیا به این نتیجه رسیده است که نابودی کرونا مستلزم عزم و همکاری جمعی است.
 
از جمله نهادها و مجموعه‌های همکار مشهور این طرح می‌توان به دانشگاه استنفورد، یونسکو، بنیاد مک گاورن و برخی شرکت‌های بزرگ خصوصی فعال در حوزه هوش مصنوعی مانند C۳.ai، stability.ai، Element AI, Axis, GLG و Planet اشاره کرد.
 
انتظار می‌رود با اجرای این طرح مشکلاتی مانند انتشار اخبار دروغین در مورد ویروس کرونا، ردگیری و شناسایی افراد و نقاط آلوده به ویروس کرونا، شناسایی روش‌های درمانی مطمئن برای مقابله با کرونا بهتر حل شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.