امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 12, 2020
11:18 یکشنبه، 22ام تیرماه 1399
کد خبر: 113973

هکر روس دراپ باکس محکوم شد

یک هکر روس به جرم حمله سایبری به سایت های مشهوری همچون دراپ باکس، لینکد این و فورم اسپرینگ محکوم شد. وی قرار است از شهریور ماه دوره محکومیت خود را طی کند.
 
 
 
به نقل از زد دی نت، هکر روس شبکه های اجتماعی آمریکایی یوگنی نیکولین نام دارد و به جرم نفوذ به شبکه های داخلی لینکد این، دراپ باکس و فورم اسپرینگ محکوم شده است.
 
وی در سال ۲۰۱۲ حملات هکری خود را انجام داده است و از این طریق به پایگاه های داده حاوی اطلاعات کاربران دسترسی یافته  و این اطلاعات را در بازار سیاه به فروش رسانده است. محاکمه این فرد در کالیفرنیا انجام شده است.
 
 
این هکر ابتدا در تاریخ ۳ و ۴ مارس سال ۲۰۱۲ به لینکد این حمله کرده است و برای این کار یک بدافزار را در درون لپ تاپ یکی از کارکنان لینکد این نصب کرده است. وی از این طریق وارد شبکه وی پی ان لینکد این شده و به داده های کاربران دسترسی یافته است. وی به همین شیوه اطلاعات ۱۱۷ میلیون کاربر شامل نام، نام کاربری و آدرس ایمیل را سرقت کرده است.
 
وی به شیوه هایی مشابه در می و ژوئن سال ۲۰۱۲ توانسته اطلاعات ۶۸ میلیون کاربر دراپ باکس و ۳۰ میلیون کاربر فورم اسپرینگ را به دست آورد. این هکر سرانجام در سال ۲۰۱۶ دستگیر شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.