اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 12, 2020
11:24 یکشنبه، 22ام تیرماه 1399
کد خبر: 113976

اعضای کمیته‌های ارتباطات و صنایع هوافضا مجلس مشخص شدند

اعضای کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین ذیل کمیسیون صنایع و معادن یازدهمین دوره مجلس مشخص شدند.
 
حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با پیوست در مورد اعضای این کمیته‌ها گفت: «من، آقایان محسن دهنوی، لطف‌الله سیاهکلی، مصطفی طاهری و فرهاد طهماسبی عضو کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین هستیم. آقای مصطفی طاهری، آقای یوسف داوودی، آقای لطف الله سیاهکلی و خانم معصومه پاشایی بهرام هم از اعضای کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع هستند.»
 
او در پاسخ به این سوال که چرا برخی نمایندگان در دو کمیته عضو شدند و امکان دارد خللی در برنامه آنها ایجاد ‌شود، بیان کرد: «تعداد اعضای کمیسیون صنایع ۲۳ نفر است و ۶ کمیته تخصصی داریم، هر نماینده می‌تواند در یک کمیته به عنوان کمیته اصلی حضور داشته باشد و در کمیته دیگر به عنوان کمیته فرعی عضو شود.»
 
فیروزی ادامه داد: «کمیته‌ها در قانون ذکر نشدند و براساس نیاز کمیسیون‌ها تشکیل می‌شوند. یعنی اعضای کمیسیون صنایع تشخیص می‌دهند که چه کمیته‌هایی را می‌توانند به عنوان ابزار کارشناسی در اختیار داشته باشد و سپس این کمیته‌ها را تشکیل می‌دهند.نمایندگان در کمیته‌ها تنها طرح‌ها ولوایح را بررسی و کارشناسی می‌کنند و در نهایت در کمیسیون‌ها طرح‌ها و لوایح بررسی و به صحن علنی ارسال می‌شوند.»
 
او همچنین در مورد اینکه چه زمانی برای برگزاری جلسات کمیته‌ها تعیین شده است، بیان کرد: «براساس برنامه‌ریزی‌ها چون روزهای یکشنبه بعدازظهر و سه‌شنبه‌ صبح و بعدازظهر جلسات کمیسیون برگزار می‌شود. روزهای دوشنبه‌ صبح و بعدازظهر به جلسات کمیته اختصاص یافت. موضوعاتی که در روز دوشنبه در کمیته‌ها مطرح می‌شود، روز سه شنبه در کمیسیون مورد بررسی نماینده‌ها قرار می‌گیرد.»
 
براساس گفته‌های فیروزی به دلیل آنکه هنوز از دولت لایحه‌ای به کمیسیون صنایع و معادن ارسال نشده و مجلس هم تازه فعالیت خود را آغازکرده و هنوز طرحی از صحن وارد کمیسیون نشده، به همین خاطر برای اینکه نمایندگان اطلاعات خود را به روز کنند،از این هفته از دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزرا دعوت می‌کنند تا در جلسات کمیسیون حضور پیدا کنند. او همچنین تاکید کرد: «در این جلسات هم وزرا اطلاعات خود را در اختیار نماینده‌ها می‌گذارند و هم ما سوالات موردنظر خود را از وزیر مربوطه می‌پرسیم. این اطلاعات به ما در زمینه قانونگذاری کمک می‌کند.»
 
سوابق اعضای کمیته ارتباطات و هوافضا
براساس گفته‌های سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، حجت‌الله فیروزی، محسن دهنوی، لطف‌الله سیاهکلی، مصطفی طاهری و فرهاد طهماسبی عضو کمیته صنایع هوافضا هستند و مصطفی طاهری، یوسف داوودی، لطف‌الله سیاهکلی و معصومه پاشایی بهرام هم به عنوان اعضای کمیته  ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع شناخته شدند.
 
حجت‌الله فیروزی، دکترا حقوق گرایش جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه سن ژوزف لبنان است. از سوابق اجرایی آن می‌توان به معاونت حقوقی و امور قراردادهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اشاره کرد.
 
سیدمحسن دهنوی، نماینده تهران دارای مدرک دکترا نانوبیوتکنولوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. او پیش از آنکه به عنوان نماینده وارد مجلس یازدهم شود، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته شهید رضایی، عضو هیات علمی شهید بهشتی و مسئول راه‌اندازی مرکز نوآوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی بود.
 
لطف‌الله سیاهکلی، نماینده قزوین که پیشتر به عنوان نماینده پیشنهادی از کمیسیون صنایع برای عضویت در کمیسیون عالی فضایی در شورای عالی فضایی به صحن علنی معرفی شده بود، کمیته ارتباطات مجلس و کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین را برای عضویت انتخاب کرد.او مدیرعامل پیشین شرکت صوتی و تصویری سروش و رئیس پیشین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بود.
 
فرهاد طهماسبی همچنین به عنوان نماینده کمیسیون صنایع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به صحن علنی معرفی شد و حال عضو کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین شد. فرهاد طهماسبی،پیش از آنکه به عنوان نماینده وارد مجلس شود، معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز، سرپرست دادگاه‌های ویژه خانواده شیراز و مستشار دادگاه‌های تجدید نظر استان فارس بوده است.
 
مصطفی طاهری، نماینده زنجان و عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه زنجان است. از سوابق مدیریتی و اجرایی او می‌توان به دبیر قرارگاه خاتم الاوصیا زنجان، رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان، عضو نظام مهندسی ساختمان استان و سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان اشاره کرد.
 
یوسف داوودی، نماینده سراب از دیگر نمایندگان عضو کمیته ارتباطات است که در دوره دهم مجلس هم نماینده بود. او در مجلس دهم عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بود و در مجلس یازدهم به عضویت کمیسیون صنایع و معادن درآمد. او پیش از آنکه به عنوان نماینده به مجلس وارد شود، در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در دوره دکترا تدریس می‌کرد.
 
معصومه پاشایی بهرام، نماینده مرند و جلفا تنها نماینده زن عضو کمیته ارتباطات است، او دارای مدرک دکترا پزشکى و کارشناس حقوقی است. پیش از آن هم عضو مجمع عالی جهادگران بسیج سازندگی کشور بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.