تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 12, 2020
11:40 یکشنبه، 22ام تیرماه 1399
کد خبر: 113980

دولت الکترونیک؛ راهکاری برای حذف رانت و رشوه/ سنت‌ها را به موزه و تاریخ بسپاریم

 
 
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت الکترونیک رانت‌خواری، امتیازطلبی، خویشاوندبازی، امتیازات اقتصادی و سیاسی پنهان از بین رفته و همه مساوی می‌شوند، یعنی هر کس خدمت بهتر و با قیمت ارزان‌تر ارائه دهد، جلوتر است.
 
 محمد غرضی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت جهت تمام الکترونیکی شدن کسب‌وکارهای اقتصادی اظهار داشت: اکنون یکی از محل‌های کسب‌وکار و افزایش منافع بسیار درآمدی توسعه اینترنت است به طوری که نه تنها منجر به افزایش اشتغال‌زایی حتی می‌توان گفت که نقدینگی را به این سمت سوق می‌دهد.
 
 وی افزود: امروز دولت‌ها در سراسر جهان برای کم کردن هزینه و ایجاد اشتغال به سمت توسعه ارتباطات در هر زمینه‌ای و از همه مهم‌تر تشکیل دولت‌ الکترونیک هستند، اگر می‌خواهیم از رشوه و قاچاق نجات پیدا کنیم قطعا باید دولت الکترونیک به تمام معنی توسعه یابد تا کشور بهتر اداره شود. 
 
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری ارتباطات با تاکید بر اینکه ما هیچ کمبودی به لحاظ زیرساخت‌های اینترنت جز اینکه قدرت سیاسی باید عزم خود را راسخ کند، نداریم، گفت: در حال حاضر نیروی کار متخصص برای ورود به این حوزه در کشور داریم، فقط نیازمند عزمی جدی‌تر برای دیجیتالی کردن تمام فضای کسب‌وکار هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است گروه‌ها و احزاب چندان به الکترونیکی شدن فضا راغب نباشند، زیرا در دولت الکترونیک رانت‌خواری، امتیازطلبی، خویشاوندبازی، امتیازات اقتصادی و سیاسی  پنهان از بین رفته و همه مساوی می‌شوند، یعنی هر کس خدمت بهتر و با قیمت ارزان‌تر ارائه دهد، جلوتر است، ولی همواره برخی احزاب به خاطر امتیازطلبی دنبال بازار سنتی هستند، بنابراین حقوق عامه ضایع و حقوق خواص توسعه می‌یابد.
 
غرضی با بیان اینکه اکنون در دنیا تجارت سنتی وجود نداشته و تماما به‌روز شده‌اند، گفت: با الکترونیکی شدن فضا در تمامی حوزه‌ها از رانت‌های قیمتی و دلال‌بازی نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌شود، مثلا کشاورز برای دانستن قیمت روز محصول نیاز به پیمودن مسافت طولانی ندارد، در صورتی که زیرساخت‌ها در روستاها توسعه یابد علاوه بر کاهش هزینه و تردد از چندقیمتی بودن محصولات نیز کاسته می‌شود.
 
وی بیان کرد: امروز روش‌های سنتی کار، پیمانکاری، خرید و فروش و تبلیغ از بین رفته و دیگر کارآمد نیست، ما نیز برای اینکه کشور و اموال مردم را حفظ کنیم باید از دبستان تا بهشت‌زهرا را الکترونیکی کنیم و سنت‌ها را به موزه و تاریخ بسپاریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.