تلفن همراه

گوشی

July 12, 2020
15:30 یکشنبه، 22ام تیرماه 1399
کد خبر: 114000

انجمن واردکنندگان موبایل: دولت می‌خواست واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را ممنوع کند

 
 
نشست خبری «کالبدشکافی تبصره منع واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو» ظهر امروز با حضور اعضای انجمن واردکنندگان موبایل و چند تن از کارشناسان سامانه همتا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست اعلام شد که طرح محدودیت در واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو به نفع بازار موبایل کشور و مردم است. همچنین «حسین غروی رام»، رییس انجمن واردکنندگان اعلام کرد که در وهله اول قرار بوده واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو ممنوع شود. او گفت که با برگزاری جلسات متعدد و جنگیدن، اجازه واردات موبایل‌ تا ۳۰۰ یورو را به دست آورده‌اند.
 
«حسین غروی رام» با ذکر این نکته که در ابتدای جلسات دولت قصد داشته واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را محدود کند می‌گوید که انجمن واردکنندگان موبایل با این موضوع مخالفت کرده و برای اینکه این رقم به بالای ۳۰۰ یورو برسد، با طراحان این طرح جنگیده است.
 
رییس انجمن واردکنندگان موبایل همچنین در ادامه این نشست، در پاسخ به سوال که موضع انجمن واردکنندگان دقیقاً چیست و آیا با این طرح مخالف است یا موافق، اعلام کرد که دولت نباید به خاطر هجمه رسانه‌ای از موضع درست خود در برابر ایجاد محدودیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو عقب نشینی می‌کرد. او می‌گوید که انجمن واردکنندگان کاملا موافق این طرح است و دلایل آن را اینطور بازگو می‌کند:
 
«اگر شرایط درست بود و ارزی وجود داشت که به بازار تزریق شود، ما هم مخالف بودیم ولی ما به عنوان واردکنندگان موبایل مشاهده می‌کنیم که ارزی در کار نیست و قرار هم نیست ارزی داده شود. این شرایط نه به ضرر مردم است و نه به ضرر واردکنندگان، زمانی که ۹۱ درصد نیاز بازار متعلق به گوشی‌های زیر ۳۰۰ یورو است، باید سعی و تلاش کنیم تا این نیاز را برطرف کنیم و آن را تامین کنیم و نمی‌توان به خاطر یک درصد محدود، کل بازار گوشی موبایل را به چالش کشید.»
 
غروی رام تاکید دارد که بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در این زمینه مشغول به کار هستند و نمی‌توان این واحدها را بیکار گذاشت: «این واحدها باید توانایی تامین ۹۱ درصد کالای مورد نیاز مردم را داشته باشند.» او همچنین تاکید دارد که در بین این واحدها گرانفروشی هم صورت گرفته و از نهادهای امنیتی خواست تا وارد شوند و ببینند که تخلف در کجا صورت می‌گیرد تا بازار موبایل کشور به تلاطم نیفتد. «قاچاقچیان بازار موبایل را برهم می زنند»؛  او با تاکید بر این جمله می‌گوید:
 
«واردکنندگان موبایل، اعتبار خودشان را در شرکت هایی که در کشورهای دیگر برای دور زدن تحریم ها دایر کردند، به خطر انداختند تا بتوانند گوشی وارد کنند اما قاچاقچیان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کردند. باید با آنها برخورد شود.»
 
وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ارز، اکنون گوشی تلفن‌همراه اصلا گران نیست، گفت: «قاچاقچیان با قاچاق گوشی های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند. ما ادعا کردیم قیمت موبایل در بازار از همه جای دنیا ارزان تر است و این ادعا را اثبات کردیم. کافیست قیمت گوشی را در آمریکا با دلار ۲۲ هزار تومانی ضرب کنید. حتی در برخی موارد گوشی‌های ما ارزانتر از قیمت جهانی است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.