اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 12, 2020
16:30 یکشنبه، 22ام تیرماه 1399
کد خبر: 114003

لزوم تقویت «هاب بین الملل» برای توسعه آموزش در سطح کشور/آمادگی پیام نور برای آزمون های ملی

رئیس دانشگاه پیام نور گفت : این دانشگاه تجربه برگزاری کلاس های آنلاین با ظرفیت 30 هزار نفر را دارد و می تواند با استفاده از زیرساخت های غنی الکترونیکی، خدمات مورد نیاز دانشگاه های کشور و حتی منطقه را تامین کند.
 
 
 
 
 به نقل از دانشگاه پیام نور، محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم تقویت « هاب بین الملل» برای توسعه آموزش الکترونیکی در سطح کشور و منطقه گفت: دانشگاه پیام نور تجربه بسیار موفقی در ارائه خدمات آموزشی الکترونیکی با برگزاری کلاس های آنلاین با ظرفیت ۳۰ هزار نفر همزمان و همچنین آزمون های الکترونیکی در دوران کرونا داشت و این توانایی را دارد که با استفاده از زیرساخت های غنی الکترونیکی، خدمات مورد نیاز دانشگاه های کشور و حتی منطقه را تامین کند.
 
زمانی در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و  محمد حسین امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: تقویت هاب بین المللی می تواند نقش بسیار مثبتی در گسترش زبان بین الملل و دیپلماسی علمی ایفا کند.
 
وی با عنوان اینکه هر مجموعه ای که آزمون ملی داشته باشد، دانشگاه پیام نور با کمال میل خدمات الکترونیکی خود را به آن مجموعه ارائه خواهد کرد، اظهار داشت: در این نیمسال آزمون های دانشگاه تهران و همچنین آزمون های آنلاین پژوهشکده بیمه در نهایت صحت، دقت و سلامت به کمک دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار شد و خدارا شاکریم که دانشگاه پیام نور توانست با استفاده از ظرفیت های خود گامی مثبت در جهت تامین نیازهای دیگر دانشگاه ها و مجموعه های کشور داشته باشد و تمامی بازخوردها در این زمینه مثبت بوده است.
 
وی به تفاهم نامه مشترک دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم نامه بستر بسیار مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاه پیام نور وهمچنین دیگر دانشگاه ها است که با اجرای آن بر اساس پتانسیل و روند اشتغالزایی هر منطقه، دوره هایی برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می شود و دانش آموختگان پس از اخذ گواهی می توانند از وام ۱۰۰ میلیونی باکارمزد ۶ درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.
 
زمانی با عنوان اینکه در حال حاضر حرکت اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاه ها کمی به دلیل کرونا کند شده است، گفت: با وجود تمامی محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تاکنون 250 نفر آموزش های تخصصی و بازاریابی را گذرانده اند که به طور مثال صرفا در استان مرکزی، دانش آموختگان دوره های مهارت افزایی دانشگاه پیام نور توانستند بدون تسهیلات، ماسک و گان مورد نیاز کل استان را تولید و تامین کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.