تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 13, 2020
11:41 دوشنبه، 23ام تیرماه 1399
کد خبر: 114026

شرکت‌ها با عضویت در پارک فناوری پردیس به مدت ۲۰سال از مالیات معاف می‌شوند

 
 
پذیرش شرکت‌ها در فاز سوم پارک فناوری پردیس آغاز شده است. به گفته قائم مقام رئیس پارک فناوری پردیس از مزایای عضویت شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس معافیت مالیاتی آنها به مدت ۲۰ سال است.
 
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، حسین صابری، قائم‌ مقام رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه فاز سوم پارک نسبت به دو فاز دیگر تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند برای شرکت‌ها جالب توجه باشد، در مورد تفاوت‌ها گفت: «با راه‌اندازی فاز سوم، ورود به پارک فناوری از این قسمت انجام می‌شود و فازهای اول و دوم بعد از فاز سوم قرار دارد. در واقع فاز سوم به تهران نزدیک‌تر است.»
 
صابری همچنین درباره مزیت‌های قانونی پارک فناوری پردیس، توضیح داد: «شرکت‌ها با عضویت در فاز سوم پارک به مدت ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند؛ چه این شرکت‌ها دانش بنیان باشند و چه دانش‌بنیان نباشند. فاز سوم پارک در واقع گام بلند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه زیست بوم نوآوری در کنار تهران است.»
 
به گفته صابری در فاز سوم پارک عملکرد شرکت‌ها هر سال ارزیابی و کارنامه‌ای برای آنها صادر می‌شود. او همچنین تاکید کرد: «هدف ما این است که هر سال عملکرد شرکت‌ها در تمام زمینه‌ها ارتقا یابد. هم‌اکنون ما در پارک فناوری پردیس شرکت‌هایی داریم که در اینجا متولد شدند و الان صادرات دارند و متعهد به رشد دادن دیگران هم هستند. اینجا نباید کسی سر در لاک خود داشته باشد. همه باید نسبت به هم مسئولیت و اعتماد داشته باشند.»
 
قائم مقام رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه صحبت‌های خود به مزیت‌های کلی حضور شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: « شرکت‌هایی که در پارک فناوری پردیس حضور می‌یابند، می‌توانند همزمان تحقیق، طراحی و تولید داشته باشند، در حال حاضر شرکت‌های عضو پارک بیش از هزار محصول تولید می‌کنند. همچنین با استقرار شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس، کارکنان شرکت‌ها هم می‌توانند با هزینه کمتری در شهر جدید پردیس زندگی کنند. چرا که هزینه تامین مسکن در این شهر، یک سوم تهران است. در واقع زندگی و کار در نزدیکی هم انجام می‌شود.»
 
 
او ادامه داد: «یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های استقرار شرکت‌ها در پارک کنار هم بودن شرکت‌ها، دیده شدن شرکت‌ها و نیز هم‌افزایی و همکاری بین آنها است. در این پارک شرکت‌های نوآور با افراد خلاق و دارای ایده‌های جدید حضور دارند.»
 
صابری همچنین بیان کرد: «در این منطقه، یک فرد با یک ایده نوآورانه شروع می‌کند، با تلاش خود و کمک دیگران به یک تیم تبدیل می‌شود؛ بعد از این مرحله با پشتکار خودشان و کمک پارک و دیگر شرکت‌های فناور عضو، سرمایه‌گذار جذب می‌کند یا با دریافت تسهیلات مالی، به یک شرکت نوپای نوآور تبدیل می‌شود. در ادامه و با تجاری‌سازی و ورود محصولات شرکت‌ها به بازار، این شرکت‌های نوپا به شرکت‌های در حال رشد و متوسط تبدیل می‌شوند. شرکت‌هایی که از این گام هم جلوتر بروند، به یک شرکت توسعه یافته ملی تبدیل می‌شوند.»
 
براساس گفته‌های صابری هدف آنها در پارک فناوری پردیس این است تا به افراد و شرکت‌هایی که قصد دارند دائما رشد کنند و موانع را با کمک دیگر شرکت‌های عضو پارک از میان بردارند، کمک کنند. او در ادامه افزود: «حضور افراد و شرکت‌های نوآور و نوپا، در کنار با تجربه‌ها، گونه‌های متنوعی برای رشد ایجاد کرده است. البته زیست بوم پارک هنوز تا تکامل و شرایط ایده‌آل فاصله زیادی دارد؛ اما ما و شرکت‌ها ۱۸ سال در تلاش هستیم تا به شرایط ایده‌آل نزدیک شویم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.