اپراتورها

امینت

تلفن همراه

فناوری

July 13, 2020
15:47 دوشنبه، 23ام تیرماه 1399
کد خبر: 114038

BT هشدار داد: قطع سریع همکاری با هواوی منجر به قطعی شبکه خواهد شد

ICTna.ir- فیلیپ جانسن، مدیرعامل اپراتور BT از دولت انگلیس خواست برای ممنوعیت فعالیت هواوی روی شبکه های 5G اقدام سریعی نکند چراکه باید به موضوعات امنیتی و قطعی شبکه ناشی از این مساله دقت زیادی کرد.
 
Huawei BT.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا قرار است این هفته پس از فشارهای شدید وارده از سوی ایالات متحده برای محدودیت فعالیت غول های تلکامی چینی روی شبکه های 5G غرب، درمورد اعمال محدودیت های سخت تری درباره هواوی تصمیم گیری کند.
 
جانسون در ماه ژانویه ضمن مخالف با رئیس جمهور دونالد ترامپ تضمین کرده بود که هواوی نقش بسیار محدودی در شبکه 5G این کشور خواهد داشت اما این گمانه که چین همه حقایق را درباره بحران ویروس کرونا نگفته است و اقدامات علیه هنگ کنک وضعیت را در لندن تغییر داد.
 
مدیرعامل BT به رادیو بی بی سی گفته است که اگر نمی خواهید هواوی دیگر در این کشور فعالیت کند، ما در حالت ایده آل به هفت سال زمان نیاز داریم و احتمال دارد بتوانیم این کار را در مدت پنج سال هم انجام دهیم.
 
او در برابر این سوال که اگر از اپراتورها خواسته شود در مدت زمانی کمتر از پنج سال، تجهیزات هواوی در شبکه مخابراتی انگلیس جایگزین شوند، چه ریسک هایی خواهد داشت، توضیح داد: ما باید مطمئن شویم که هر تغییر مسیری منجر به ریسک بیشتر در کوتاه مدت نمی شود.
 
او افزود: اگر در شرایطی قرار بگیریم که همه چیز باید خیلی سریع تغییر کند، سرویس 24 میلیون مشتری تلفن همراه در معرض خطر قطعی قرار می گیرد.
 
در چنین شرایطی که برخی موفعیت فعلی را با جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی مقایسه می کنند، آمریکا نگران است که تسلط بر بازار 5G، نقطه عطفی برای برتری فناوری چینی ها باشد که می تواند موقعیت ژئوپلتیک قرن بیست و یکم را تعریف کند.
 
هواوی، بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان گفته است که ایالات متحده می خواهد جلوی رشد این شرکت را بگیرد زیرا هیچ شرکت آمریکایی نمی تواند چنین تکنولوژی را با قیمت های رقابتی این شرکت ارایه کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.