تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 14, 2020
11:07 سه شنبه، 24ام تیرماه 1399
کد خبر: 114051

مخالفت شرکتهای فناوری با ترامپ درباره لغو ویزای دانشجویان خارجی

 
 
۱۳ شرکت فناوری از جمله مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و توئیتر مخالفت خود با قانون جدید آمریکا درباره لغو ویزای دانشجویان بین المللی در صورت آنلاین بودن کلاس ها را اعلام کرده اند.
 
 به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و چند شرکت فناوری بزرگ دیگر مخالفت خود را با قانون جدید دولت ترامپ اعلام کرده اند. طبق این قانون جدید دانشجویان بین المللی در صورت آنلاین بودن کلاس ها باید به کشور خود برگردند.
 
در همین راستا دانشگاه هاروارد و انستیتوی فناوری ماساچوست(MIT) علیه اداره مهاجرت و اجرای گمرک (ICE)آمریکا شکایتی درباره قوانینی ثبت کرده اند که طبق آن اعطای ویزای دانشجویی نیازمند تدریس حضوری در دانشگاه است.
 
این بدان معنا است که دانشجویان بین المللی که در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند و کلاس های آنان در ترم پاییز به طور آنلاین برگزار می شود، احتمالا به کشورهای مبدا خود بازگردانده می شوند.
 
دانشگاه هاروارد و انستیتو فناوری ماساچوست این قانون را خودسرانه نامیده اند. علاوه بر آن حدود ۶۰ دانشگاه نیز از شکایت این دو موسسه آموزش عالی پشیبانی کرده اند. اکنون به نظر می رسد شرکت های بزرگ فناوری نیز از آن پشتیبانی می کنند.
 
در اسناد مربوط استدلال حقوقی ارائه شده به دادگاه، ۱۳ شرکت فناوری و ۶ انجمن دلایلی برای مخالفت با این قانون را اعلام کرده اند. آنها معتقدند دانشجویان بین المللی به عنوان ساکنان در آمریکا و بعدا به عنوان نیروی کار به اقتصاد این کشور کمک می کنند.
 
علاوه بر گوگل، مایکروسافت و فیس بوک، شرکت های دیگری که نام آنها در اسناد ذکر شده عبارتند از ؛ ادوب سیستمز، گروه مشاوره بوستون، دراپ باکس، گیت هاب، لینکدین، پی پال، سیلز فورس، اسپاتیفای و توئیتر. همچنین نام اتاق بازرگانی آمریکا، هیات صنعت فناوری و اطلاعات  آمریکا، بنیاد اینترنت، بنیاد مدیریت منابع انسانی آمریکا، تک نت و بنیادBSA نیز در اسناد ذکر شده است.
 
در اسناد ارائه شده به دادگاه به پژوهشی اشاره کرده که طبق آن فرایند تحصیل بیش از نصف دانشجویان بین المللی در آمریکا(بیش از ۵۷۵ هزار نفر) با اختلال روبرو می شود و احتمالا آنان نمی توانند تحصیلات خود را تکمیل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.