اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 14, 2020
11:21 سه شنبه، 24ام تیرماه 1399
کد خبر: 114056

گام دوم اتصال مدارس روستایی سمنان به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد

 
 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات در گام دوم برای ۶۸ مدرسه آغاز شد.
 
سید یاسر حسن پور روز سه شنبه به رسانه ها افزود: در این مرحله مدارس روستایی توسط اپراتورهای همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
 
وی بیان کرد: اجرای این طرح بر مبنای بند دو ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین انعقاد تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش بمنظور افزایش ضریب نفوذ اتصال اینترنتی اجرا می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اتصال مدارس روستایی استان، تعداد ۶۸ مدرسه که قابلیت اتصال از طریق اینترنت ثابت (ADSL) نداشتند از طریق فناوری اینترنت نسل سوم و چهارم همراه (۴G/۳G) به شبکه متصل می شوند.
 
حسن پور با اشاره به اینکه به تازگی ۱۵۰مدرسه روستایی با استفاده از فناوری ADSL و همکاری  شرکت مخابرات منطقه سمنان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند افزود: با توجه به پوشش گسترده در سطح روستاهای استان، مدارس باقیمانده  از طریق سه اپراتور همراه درکشور شامل همراه اول، ایرانسل و های وب، به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، طرح هوشمند سازی مدارس را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اظهار داشت: طرح اتصال تمامی مدارس شهری استان نیز به شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام و اجرا است.
 
تمام شهرهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت نسل چهارم(۴G) است، ۹۵ درصد جاده‌های استان تحت پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول و ۷۰ درصد جاده‌ها تحت پوشش اپراتور ایرانسل است.
۲۱۹ روستای استان دارای پوشش اینترنت است و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند.
۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.